Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

V Brně se začne stavět nová opravárenská halaV Brně se začne stavět nová opravárenská hala

25.2.2019 - Už během února začnou práce na výstavbě nové opravárenské haly v Oblastním centru údržby Východ v Brně-Maloměřicích. Zakázku uskuteční sdružení dvou společností za cenu 219 milionů korun, což je o třicet milionů korun méně, než byla původně předpokládaná hodnota veřejné zakázky.

Celý článek »

 

Ozubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horáchOzubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horách

18.2.2019 - Nelámou rychlostní rekordy, ale zato bezpečně dopravují po mnohdy neuvěřitelně strmých terénech cestující, kteří by jinak museli absolvovat náročnou cestu po svých. Ozubnicové dráhy – německy Zahnradbahn, francouzsky Chemin de fer á crémaillère nebo také anglicky Cog Railway navíc zkracují vzdálenosti a pomáhají rozvoji horské turistiky. A to vše díky britskému správci uhelných dolů Blenkinsopovi, který společně se svým důlním inženýrem Murrayem uvedl systém ozubnicových železničních strojů v 19. století do života.

Celý článek »

 

Železniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostíŽelezniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostí

4.2.2019 - Považujeme je za samozřejmost a bez jejich existence si dnes železnici nedovedeme představit. Od výstavby prvních tunelů v 19. století se změnilo mnohé – mechanizace, metody i způsoby ražby, které se postupně zdokonalovaly a umožnily jejich rychlejší dokončování. Řada původních staveb už samozřejmě neslouží svému účelu. Tunely, jak je známe ze současnosti, se svým předchůdcům podobají jen pramálo. Nejvýše kamennými vjezdovými portály s ozdobnými prvky.

Celý článek »

 

Malí Hektoři: spolehliví pracanti slaví šedesátkuMalí Hektoři: spolehliví pracanti slaví šedesátku

15.1.2019 - Vznikla postupně ve čtyřech sériích v letech 1958 až 1962 na výrobních pásech lokomotivky ČKD Praha. Tato dieselová lokomotiva s elektrickým přenosem výkonu si u provozního personálu brzy získala oblibu díky své spolehlivosti, jednoduché obsluze a robustnosti rámu. Malí Hektoři, jak se strojům přezdívá, pracovali nejen ve službách bývalých ČSD a později i Českých drah, ale byli s úspěchem exportováni do řady zemí světa.

Celý článek »

 

Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě Příběh řady 371: Z Německa až k jižní Moravě

3.1.2019 - Má nelichotivou přezdívku a letos tato lokomotiva oslavila třicátiny. Donedávna šlo o elektrický stroj z vozidlového parku Českých drah, který měl jako jediný povolení překročit česko-německou hranici. Dnes už ho na výkonech do Drážďan nahrazuje moderní Vectron. Práci však sedmička Bastardů neboli mašin řady 371 v barvách národního dopravce stále zastává na linkách z Prahy na jižní Moravu. A ne špatně.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika