Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Patrové jednotky už si podmanily i Německo
6.6.2018 - Dvoupodlažní osobní vozy mají v Německu velkou tradici. Parní patrový vůz byl používán v Hesensku dokonce už v 19. století. Ve 30. letech 20. století přišel německý železniční průmysl s moderní koncepcí aerodynamicky tvarovaných článkových patrových vozů a vratných souprav s řídicími vozy. Po světové válce se Německo rozdělilo, a zatímco na Západě se nové konstrukce patrových vozů neujaly, na Východě byly původní koncepty úspěšně rozvíjeny.
ČD Nostalgie 2018: Oslavy vzniku republiky i zprovoznění Heligónu
10.5.2018 - České dráhy zahajují další sezonu ČD Nostalgie. Připravují desítky akcí po celé republice, v plánu jsou i oslavy vzniku samostatného státu. Připravili jsme přehled historické techniky, která je ve správě Depa historických vozidel Lužná u Rakovníka a s níž se letos máte možnost setkat.
Dvacet let života Slonů v příměstské dopravě
10.4.2018 - Patrové elektrické jednotky řady 471, které jsou známé většině cestujících jako CityElefanty, brázdí české koleje již dvacet let. Objevovat se začaly nejprve v pražské, a později i ostravské aglomeraci. Vlaky, dodávané do parku Českých drah, postupně měnily nejen design, ale také nátěrové schéma. To se ustálilo s poslední dodávkou z roku 2013 na korporátním nátěru v kombinaci bílé a modrých odstínů. Vozidla, jimž strojvedoucí přezdívají Ešusy nebo Hliníky, tvoří součást moderního a rychlého cestování nejen v regionální, ale i příměstské dopravě.
Trať číslo 171: Dočkáme se zlepšení?
20.3.2018 - Tak trochu pověstnou popelkou mezi ostatními důležitými tratěmi zůstává hlavní tah z Prahy do Berouna. Trať číslo 171 stále čeká na zásadnější modernizaci a jízda do tohoto středočeského města je často provázena zpožděním, nejčastěji způsobeným technickou závadou nebo alespoň výlukou. Přitom cestujících ve vlacích mezi Prahou a Berounem neustále přibývá. Co je vlastně příčinou tohoto stavu?
Francouzské krásky se zlomeným nosem
14.2.2018 - Pro někoho může jejich přezdívka znít poněkud směšně, nebo dokonce hanlivě. Zlomený nos, ve francouzském originále Nez cassé, je každopádně označení velké rodiny elektrických a motorových lokomotiv z produkce francouzského průmyslového gigantu Alstom od konce 60. do 80. let minulého století. Svým jedinečným designem dokázaly okouzlit mnoho železničních fanoušků.