Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Průzkum: ČD se těší stále větší oblibě
27.5.2019 - České dráhy se dlouhodobě zajímají o názory cestujících na kvalitu služeb. Podle průzkumu, který si ČD nechávají pravidelně zpracovávat, se národní dopravce těší stále větší oblibě. Šetření ukázalo i další zajímavé výsledky. Třeba to, že lidé využívají vlak více než v roce 2017. S čím jsou lidé spokojení a za co ČD naopak nepochválili? Přinášíme podrobné výsledky.
Od národního zabezpečovače k ETCS
2.5.2019 - Železnice v jednotlivých zemích v současnosti procházejí velkými změnami v oblasti řízení a zabezpečení dopravy. Patrná je především snaha umožnit jízdu vlaků bez omezení po celé evropské železniční síti. Připomeňme si proto technologii vlakového zabezpečovače od jeho počátků až k přechodu na jednotný evropský vlakový zabezpečovač označovaný zkratkou ETCS neboli European Train Control System.
Vlakem na letiště? Za deset let
12.4.2019 - Je to mnohaletý evergreen: jak vyřešit už zcela nevyhovující dopravu z centra Prahy na Letiště Václava Havla. Autobusy nestačí, cestujících přitom neustále přibývá. Pomoci by mělo železniční spojení s Masarykovým nádražím. V plánu je kromě velké rekonstrukce trati na Kladno včetně odbočky na letiště i její zdvoukolejnění a elektrifikace. Plány na budoucí provoz mají také České dráhy.
Obnova vozidel ČD: 45 miliard za 10 let
1.4.2019 - České dráhy v posledních zhruba deseti letech investovaly do svého vozidlového parku přibližně pětačtyřicet miliard korun. Peníze směřovaly do nákupu nové techniky i modernizací. Díky vydatné finanční injekci mohou cestující ČD při cestách využívat moderní technologie a komfort. Národní dopravce v investicích však nepoleví. Připravili jsme přehled nové i modernizované techniky včetně výhledu na další roky. Do čeho se tedy nalijí další miliardy korun? A odkud budou směřovat?
Příběh obdivovaných Krasinů řady 456.0
25.2.2019 - Mezi nejobdivovanější lokomotivy, které vznikly v meziválečném období, patří i řada 456.0 ČSD, známá pod přezdívkou Krasin. Sedmadvacet strojů dodaných v letech 1928 až 1932 firmou ČKD spolehlivě sloužilo z větší části do šedesátých let minulého století, dvě poslední lokomotivy dojezdily dokonce až v roce 1972.