Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Zubačkou vzhůru do oblakZubačkou vzhůru do oblak

26.8.2019 - Když se řekne zubačka neboli také ozubnicová dráha, většina lidí si nejspíše vybaví Švýcarsko a evropské velehory Alpy, někteří také tuzemskou železnici z Tanvaldu do Kořenova v Harrachově. Švýcaři se navíc mohou pochlubit vůbec první ozubnicovou horskou železnicí v Evropě. Jde o výletní zubačku na horu Rigi, která se majestátně vypíná nedaleko Luzernu mezi jezery Vierwaldstättersee a Zugersee. Pojďme se podívat po nejznámějších evropských drahách tohoto typu.

Celý článek »

 

Kapacita železniční sítě? Na hraně Kapacita železniční sítě? Na hraně

14.8.2019 - Cestování vlakem zažívá nebývalý boom. Jen České dráhy loni převezly více než 179 milionu lidí, přičemž najezdily 8,225 miliardy kilometrů. Jenže neustále se zvyšující počet vlaků síť zahustil do posledního místa, což dopravcům způsobilo velké problémy. Je vůbec možné propustnost vylepšit? Jak se k věci staví SŽDC?

Celý článek »

 

IC v Německu: Nový vítr do plachetIC v Německu: Nový vítr do plachet

26.7.2019 - Před 40 lety odstartoval ve Spolkové republice Německo nový koncept dálkové dopravy, který se v dalších letech prosadil i jinde v Evropě. Rychlé, komfortní a především v pravidelném taktu jedoucí expresy s vozy 1. i 2. třídy představovaly revoluci na železnici a díky nim se rozšířila značka InterCity.

Celý článek »

 

Léto na železnici: Zážitky s jízdenkou ČD v kapseLéto na železnici: Zážitky s jízdenkou ČD v kapse

5.7.2019 - Čas prázdnin a dovolených se nezadržitelně blíží. I letos můžete vyrazit vlakem do přírody, na zahraniční rekreaci, na cyklovýlet anebo na velké letní festivaly. České dráhy, podobně jako každý rok, vypraví také řadu výletních parních vlaků. Cestování se navíc dá pořídit za rozumnou cenu. Opět je možné využít výhodnou Jízdenku na léto anebo zbrusu novou aplikaci Vlakem na výlet.

Celý článek »

 

Vícesystémy v Německu: minulost i současnostVícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 - Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz. Ohlédněme se tedy za první generací vícesystémových lokomotiv u DB, která předcházela moderním strojům Traxx nebo Vectron.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika