Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Skupina ČD / ČD Cargo představilo novinku, rychlé spojení ČR s Belgií

ČD Cargo představilo novinku, rychlé spojení ČR s Belgií

5.5.2016

V belgickém přístavu Antverpy se 12. dubna letošního roku odehrála slavnostní inaugurace nového produktu ČD Cargo a belgického dopravce B Logistics s obchodních názvem Belgium – Czech Xpress. Oficiální prezentace zcela nového přímého železničního spojení České republiky s Belgií se uskutečnila dva měsíce po samotném zahájení provozu.

ČD Cargo představilo novinku, rychlé spojení ČR s Belgií

Kromě managementu ČD Cargo v čele s předsedou představenstva Ivanem Bednárikem se jí zúčastnil i náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký, jeho belgický protějšek Jasper Pillen, předseda představenstva přístavu v Antverpách pan Marc Van Peell a CEO B Logistics pan Geert Pauwels spolu s obchodním ředitelem Samem Bruynseelsem.

 V nabídce je produkt od února

Nový produkt obohatil nabídku ČD Cargo na počátku letošního února. Jak již název produktu napovídá, jedná se o pravidelné železniční spojení České republiky s Belgií. Zahájení provozu předcházela celá řada analýz přepravních proudů i obchodních jednání. Produkt je nabízen ve spolupráci s belgickým „národním“ dopravcem B Logistics, který již má s podobnými produkty velké zkušenosti. Zákazníkům totiž v rámci sítě Green Xpress Network nabízí spojení z Antverp do řady destinací v Evropě. Nyní k těmto destinacím přibyla i Česká republika.

Ani ČD Cargo není bez zkušeností z provozování systémových vlaků, tedy vlaků, které bez řazení jedou přes území i několika států a teprve v tom cílovém jsou zásilky rozřazeny a dopraveny ke koncovým zákazníkům. Příkladem takového systémového vlaku je například ADRIA spojující Ostravsko s přístavem Rijeka nebo již zaniklý vlak ITALIA, který byl určen k přepravám šrotu z Polska a České republiky do Itálie.

 Jízda do cíle trvá 26 hodin

Belgium – Czech Xpress spojuje přístav Antverpy s Ústím nad Labem a je určený pro přepravy všech druhů zboží, včetně nebezpečného zboží RID a kontejnerů. Na svoji pouť z Antverp se vydává prozatím dvakrát týdně, a to v úterý a ve čtvrtek, připravuje se však i rozšíření o sobotní odjezd z Belgie. Do cílové stanice Ústí nad Labem západ vlak dorazí po cca 26 hodinách jízdy ve středu a v pátek. Ve stejné dny se vydávají na cestu i vlaky opačným směrem. Vlak je z Antverp až do Pirny veden lokomotivami TRAXX MS dopravce B Logistics. Zde vlak přebírá ČD Cargo svými lokomotivami řady 372, které s vlakem pokračují do Ústí nad Labem. Zajíždění belgických lokomotiv až do cílové stanice prozatím brání technická omezení – zabezpečovač. V budoucnu není vyloučená vozba těchto vlaků novými interoperabilními lokomotivami dopravce ČD Cargo.

Z Ústí nad Labem vozové zásilky pokračují ke koncovým zákazníkům běžnými relačními vlaky. Jejich odjezd je z Ústí naplánován tak, aby zásilky z Belgie vždy plynule přešly do těchto vlaků i při různých mimořádnostech, jakými jsou např. probíhající výluky na německé části tratě z Děčína do Drážďan. Podobným způsobem jsou do Ústí dopravovány zásilky z tuzemských odesílacích stanic. I přesto, že je produkt otevřen pro všechny druhy zboží, prozatím jednoznačně převažují zásilky s hutními produkty, například s plechy pro tuzemské automobilky apod. Tyto zásilky byly dříve z Belgie přepravovány běžnými relačními vlaky DB s řazením na síti DB. Nový produkt tak výrazně zkrátil přepravní dobu těchto zásilek, což je pozitivní efekt nejen pro zákazníky, ale i pro dopravce, resp. vlastníky vozů. První vlak se na cestu z Antverp vydal 9. února 2016.

Oslovit se mají i noví zákazníci

Cílem obou spolupracujících dopravců je získat nové zboží od stávajících i potenciálních zákazníků. Oslovit je chtějí již zmiňovanou rychlostí a kvalitou přepravy plně srovnatelnou s kamionovou dopravou. Pro zákazníky bude jistě zajímavá i možnost nakládky a vykládky zboží v téměř tisícovce tarifních bodů v České republice a v 215 bodech v Belgii, včetně možnosti spojení s přístavem Rotterdam. Dopravce ČD Cargo to z těchto důvodů považuje za významný marketingový krok v oblasti podpory mezinárodní přepravy jednotlivých vozových zásilek. Součástí dlouhodobé strategie ČD Cargo je pak vytvoření dalších podobných spojení jak na západ Evropy, tak na jih nebo jihovýchod. Analýzy zátěžových proudů i obchodního potenciálu naznačují, že se jedná o krok správným směrem.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 3.8

Další články této rubriky

ČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerůČD začaly s výměnou první generace wi-fi routerů

17.4.2024 - Cestující v dálkové dopravě a ve vybraných spojích Pražské integrované dopravy (PID) se mohou těšit na lepší fungování palubní wi-fi sítě. České dráhy uzavřely se svou dceřinou společnosti ČD - Telematika smlouvu na výměnu… »

Nový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD CargoNový kalkulátor emisí pro zákazníky ČD Cargo

25.3.2024 - Ekologie, udržitelnost, dekarbonizace, to vše jsou pojmy, které v současné době rezonují celou společností, oblast dopravy nevyjímaje. Dceřiná firma Českých drah ČD Cargo je společensky odpovědná firma a otázce udržitelnosti… »

Posuzování interoperability železničního systémuPosuzování interoperability železničního systému

27.2.2024 - Posuzování interoperability železničního systému je nezbytnou součástí provozování železniční dopravy v Evropské unii. Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) jakožto společnost specializovanou na poskytování odborných služeb se… »

 

Všechny články rubriky Skupina ČD

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika