Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace
1.11.2021 - České dráhy připravují kompletní přeměnu svého depa v Olomouci. Modernizace tamního Střediska údržby (SÚ) je součástí plánu dopravce na rozvoj technické základny pro provozní údržbu, opravy železničních vozidel a zlepšení pracovních a sociálních podmínek zaměstnanců tohoto úseku.
Cestující se seznámili s push-pully pro Moravskoslezský kraj
29.10.2021 - Zástupci Českých drah a Moravskoslezského kraje v Ostravě představili novou netrakční jednotku, kterou od letošního prosince nasadí na linku do Frenštátu pod Radhoštěm. Cestující se díky ní dočkají nejvyššího komfortu cestování. Mnozí si jej už vyzkoušeli, byť zatím jen při stacionární prezentaci. ČD pro kraj objednaly u Škody Transportation pět jednotek.
Když se hlučnost musí vejít do norem
27.10.2021 - Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) poskytuje odborné služby a komplexní řešení mimo jiné v oblasti zkušebnictví. Jeho zákazníky jsou přední výrobci železničních kolejových vozidel a o ně se stará velký tým odborníků. Mezi nimi je i Lukáš Hejzlar, seniorní specialista zkoušek hygienických a bezpečnosti proti vykolejení. Co je jeho denním chlebem a jak náročné jsou zkoušky? A proč musí kolejová vozidla „kroutit“?
ČD Cargo odváží odpad z tornádem postižené oblasti
26.10.2021 - Oblast Hodonínska a Břeclavska zasáhlo ve čtvrtek 24. června v podvečerních hodinách ničivé tornádo. Prošlo úsekem dlouhým 26 kilometrů a širokým zhruba půl kilometru. Živel kriticky zasáhl sedm obcí, nejvíce pak Hrušky, Lužice, Mikulčice, Moravskou Novou Ves a některé části Hodonína. Poničeno bylo asi 1 200 staveb, přičemž škody se odhadují na 15 miliard Kč. Ničivému tornádu samozřejmě neunikla ani železniční infrastruktura.
Bezpečnost ČD: Pod drobnohledem ochranky i kamer
25.10.2021 - Chránit život a zdraví svých zákazníků, zaměstnanců i svůj majetek patří k důležitým úkolům všech velkých firem. Pozadu nezůstávají v tomto ohledu ani České dráhy, úroveň bezpečnosti v poslední dekádě u firmy výrazně rostla. Dopravce si objednává služby bezpečnostní agentury. Od chvíle, kdy začali „muži v černém“ působit ve vlacích či objektech ČD, se intenzita trestné činnosti postupně snižuje. Bezpečnostní politika se v posledních letech zaměřila i na kybernetickou bezpečnost a nově zacílí na konkrétní vlaky prostřednictvím kamer.
