Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Cestující se seznámili s push-pully pro Moravskoslezský kraj

Cestující se seznámili s push-pully pro Moravskoslezský kraj

29.10.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Zástupci Českých drah a Moravskoslezského kraje v Ostravě představili novou netrakční jednotku, kterou od letošního prosince nasadí na linku do Frenštátu pod Radhoštěm. Cestující se díky ní dočkají nejvyššího komfortu cestování. Mnozí si jej už vyzkoušeli, byť zatím jen při stacionární prezentaci. ČD pro kraj objednaly u Škody Transportation pět jednotek.

Cestující se seznámili s push-pully pro Moravskoslezský kraj

Vysoký cestovní komfort a bohatou výbavu nabídnou České dráhy a samospráva cestujícím v Moravskoslezském kraji. Na linku z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm začnou nasazovat pětici nových, moderních netrakčních jednotek. Lidé už si mohli novinku doslova osahat při nedávné prezentaci, konané v Ostravě. Vlaky s celkovou kapacitou až 356 míst k sezení nabídnou cestujícím pohodlný interiér, bezbariérový přístup a moderní prvky výbavy včetně wi-fi, elektrických zásuvek a samoobslužného zařízení pro nákup jízdenek přes kartu ODISku. Zároveň v nich bude dostatek místa pro dětské kočárky, jízdní kola a nechybí ani speciální držáky na lyže. Velká okna v horním podlaží vlaku, vybavená fólií umožňující lepší propustnost mobilního signálu, cestujícím také umožní jedinečné panoramatické výhledy na Beskydy.
„Push-pully budou v základní sestavě složené z jednoho řídicího a dvou vložených vozů. Díky tomu mohou v cílové stanici rychle změnit směr jízdy bez objíždění soupravy lokomotivou. To přispěje ke zrychlení dopravy a zkrácení jízdních dob. Navíc je díky tomu můžeme bez komplikací provozovat na elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích. V případě těch druhých při elektrifikaci stačí rychle vyměnit jen lokomotivu a nemusíme nakupovat po pár letech celé nové soupravy,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Push-pully budou nejprve jezdit s upravenými motorovými lokomotivami řady 750.7, po modernizaci a elektrizaci podbeskydské magistrály je nahradí elektrické stroje.
S alternativním pohonem
„Máme zájem obnovit a modernizovat vlaky, očekáváme vyšší komfort cestování na železnici, rozvoj chytrých služeb a rychlý, ekologický provoz. To vše samozřejmě stojí velké peníze. I proto jsme uzavírali smlouvy s Českými drahami o zajišťování regionální železniční dopravy tak, aby to umožňovalo národnímu dopravci dosáhnout na evropské peníze. S jejich pomocí pak mohl nakoupit i tyto nové vlakové soupravy,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák. „V následujících letech bychom však chtěli všechny vozy na elektřinu a ideálně i na baterky a vodík, kterému já osobně věřím ze všech alternativních technologií nejvíce,“ doplnil náměstek hejtmana Jakub Unucka.
Nové vlaky budou vybaveny i palubní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS a mají i elektronicky ovládané dveře s tlačítkem a bezpečnostním systémem, který zaručí jejich blokování proti otevření již před rozjezdem vlaku. Díky tomu se také podstatně zvýší bezpečnost cestování.
Kontrakt na pořízení nových vlaků v hodnotě zhruba
jedné miliardy korun uzavřely České dráhy v březnu 2019. Moravskoslezský kraj ročně dotuje veřejnou dopravu v regionu stamiliony korun. V rozpočtu na rok 2021 je vyčleněno 950 milionů Kč na linkovou autobusovou dopravu a 700 milionů na drážní dopravu, na kterou ještě přispívá také stát zhruba 300 miliony korun.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů ČD testují bionaftu z odpadních tuků a rostlinných olejů

19.2.2024 - České dráhy začaly v nových motorových jednotkách řady 847 (RegioFox) dodávaných společností Pesa testovat motorovou naftu se zvýšeným obsahem udržitelné biosložky na bázi hydrogenačně upraveného rostlinného oleje (HVO).… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika