Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Nadační fond Skupiny ČD mezi nejlepšími
8.12.2021 - Nadační fond ŽELEZNICE SRDCEM se umístil mezi pěti nejlepšími HR projekty soutěže Zaměstnavatel roku. Postavil se tak po bok projektů banky ČSOB, drogerie dm a společností innogy anebo ZF Automotive. Výsledky byly vyhlášeny v unikátním prostoru 4. patra OD Máj na Národní třídě v Praze.
Z Plzně do Furth im Waldu se jezdí už 160 let
7.12.2021 - Dnes už tuto trať bereme jako samozřejmost a nad spojením někdejšího královského města Plzeň s bavorským pomezím se pozastaví jen málokdo. Přesto její vznik nebyl vůbec jednoduchý. Od chvíle, kdy byla Plzeň spojena se světem pomocí kolejnic, nedávno uplynulo 160 let. Stalo se tak 15. října 1861 – ten den začal pravidelný provoz na trati Plzeň-Skvrňany – Domažlice – Furth im Wald.
Švýcaři investují miliardy do dalších jednotek Flirt
6.12.2021 - Švýcarské spolkové dráhy SBB se rozhodly výrazně omladit svůj vozidlový park. V následujících letech se společně se svými dceřinkami Thurbo a RegionAlps zaměří na regionální dopravu, pro niž pořídí 286 nových nízkopodlažních elektrických jednotek od domácí firmy Stadler. Ta dostala přednost před konkurenčními společnostmi Alstom a Siemens.
Slovenský dopravce ZSSK nasazuje nové restaurační vagony
3.12.2021 - Železničná spoločnosť Slovenska (ZSSK) začíná postupně zařazovat do svých rychlíků R 6xx Tatran šestici rekonstruovaných restauračních vozů řady WRmz. Ty cestujícím nabídnou vysoký standard cestování nejen díky komfortnímu svezení, ale i díky nové koncepci jídelního menu, vycházející ze světové gastronomie. První vůz vyjel na Tatranu v září, další by měly najíždět v roce 2022.
ÖBB představily nové lehátkové vozy
2.12.2021 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.