Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Rakousko investuje do infrastruktury
29.5.2019 - Rok 2026 bude pro rakouské železnice přelomový. Cestu z Vídně do Klagenfurtu zvládnou vlaky místo čtyři za pouhé dvě a třičtvrtě hodiny a ze Štýrského Hradce pak jen za 45 minut, což je velký rozdíl proti nejrychlejšímu spojení, které nyní trvá dvě hodiny. Vlaky přitom projedou řadou nových nádraží a vysokou rychlostí překonají díky novým tunelům a traťovým úsekům pohoří Semmering a Koralpe.
Cestování ve Zlíně zlepší nový terminál
28.5.2019 - Výstavba nového bezbariérového dopravního terminálu v centru Zlína by mohla začít již v příštím roce. Projekt, který souvisí s elektrizací železniční trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic, se připravuje už řadu let a má se na něm podílet více investorů. Krajské město tak konečně získá důstojný přestupní terminál na úrovni 21. století. K zemi zároveň půjde už zcela nevyhovující nádražní budova stanice Zlín-střed.
Průzkum: ČD se těší stále větší oblibě
27.5.2019 - České dráhy se dlouhodobě zajímají o názory cestujících na kvalitu služeb. Podle průzkumu, který si ČD nechávají pravidelně zpracovávat, se národní dopravce těší stále větší oblibě. Šetření ukázalo i další zajímavé výsledky. Třeba to, že lidé využívají vlak více než v roce 2017. S čím jsou lidé spokojení a za co ČD naopak nepochválili? Přinášíme podrobné výsledky.
V Kralupech se blýskly historické skvosty, do Brandýsa vyjel Štokr
24.5.2019 - Víkendy na přelomu dubna a května patřily ve středních Čechách nadšencům železniční dopravy. V Kralupech nad Vltavou se uskutečnil Středočeský železniční den, v dalším týdnu vyjel speciální parní vlak z Prahy do Brandýsa nad Labem na Audienci u Karla I. V soupravě byl zařazen i salonní vůz Aza 1-0086 Františka Ferdinanda d’Este ze sbírek Národního technického muzea.
Zatěžkávací zkouška se odehrála v režii Sergejů
23.5.2019 - Po novém železničním mostě přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku projel poslední dubnový den po devíti měsících první vlak. Stalo se tak poté, co most, který nahradil 118 let starou ocelovou konstrukci, 27. dubna otestovaly tři historické dieselové lokomotivy řady T 679.1. Každý stroj vážil 116 tun.