Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Ludvík Urbana: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhuLudvík Urban: Chceme zůstat první v přepravách na domácím trhu

26.9.2013 - Na jedné straně moderní RegioSharky, na druhé technicky zastaralé pantografové jednotky a osobní vozy. I tak vypadá vozidlový park Českých drah v regionální dopravě na Zlínsku. Další modernizace naráží na nedostatek peněz, ale pravdou také je, že vyjednávání s krajem o financování probíhají ve srovnání s jinými částmi republiky prakticky bez problémů. »

Dalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužováníDalibor Zelený: Modernizace vozidel ano, ale bez zadlužování

12.9.2013 - Když si chce rodina koupit do bytu drahou televizi, musí na ni nejdříve mít. Stejný princip by se měl podle nového generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného použít i u nákupu nových vozidel. V procesu modernizace vozidlového parku sice chce pokračovat, ale s přihlédnutím k problému vysokého zadlužení společnosti a s vyšším zapojením odbornosti při rozhodování. »

Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržetJiří Ješeta: Rozsah dálkové dopravy chceme v příštím grafikonu udržet

8.8.2013 - Léto je pro řadu z nás dobou dovolených a odpočinku. Ne tak pro ředitele Odboru dálkové a mezinárodní dopravy Českých drah Jiřího Ješetu, který se svým týmem finišuje s návrhem nového jízdního řádu. Přestože je do prosince zdánlivě dost času, již nyní se rozhoduje o dálkových a mezistátních spojích, systému taktové dopravy a nasazení konkrétních vozů a lokomotiv. »

Daniel Kurucz: Za klíčový úkol považuji vyšší využití strojů Daniel Kurucz: Za klíčový úkol považuji vyšší využití strojů

25.7.2013 - V top managementu Českých drah je zatím nováčkem. Daniel Kurucz přišel ze soukromého sektoru přímo na funkci výkonného ředitele. Své zkušenosti z řízení velkých firem v tuzemsku i zahraničí chce zužitkovat v oblasti opravárenství a údržby kolejových vozidel. »

Josef Bárta: Bývalý sovětský trh je pro nás velký byznys i výzvaJosef Bárta: Bývalý sovětský trh je pro nás velký byznys i výzva

11.7.2013 - Mezi nejvýznamnější domácí firmy v železničním průmyslu jistě patří i CZ LOKO. Její hlavní provoz se nachází v České Třebové, další aktivity probíhají v Jihlavě nebo Nymburce, kde najdeme její konstrukční kanceláře. Zatímco v polovině 90. let činil roční obrat firmy řádově několik desítek milionů korun, dnes už je to více než dvě miliardy. Kvůli ekonomické recesi ve střední Evropě se firma stále více orientuje na východní trhy. »

Jarmila Němečková: Počet kladných ohlasů narostl na více než dvojnásobek Jarmila Němečková: Počet kladných ohlasů narostl na více než dvojnásobek

27.6.2013 - Není člověk ten, co by se zavděčil lidem všem. O pravdivosti tohoto rčení ví až moc dobře tým zákaznického servisu Českých drah, do jehož rukou se dostanou všechny podněty a stížnosti od cestujících. Tým ročně řeší několik tisíc připomínek, ale i více než tisícovku pozitivních zpráv a pochval. Jak tenká je hranice mezi spokojeným zákazníkem a člověkem, jemuž pohled na železnici pokazila zdánlivá banalita, přitom poznávají každý den. »

Hledáme řešení pro rychlost 200 km/h na koridorech Radek Čech: Hledáme řešení pro rychlost 200 km/h na koridorech

31.5.2013 - Ve srovnání se západní Evropou se u nás jezdí výrazně pomaleji. Vysokorychlostní tratě zatím existují jenom na papíru a koridory vedoucí v trasách z 19. století ještě nejsou ani dokončené – navíc maximální rychlost 160 km/h lze využívat jen na některých úsecích. I když třeba v Polsku se na hlavní trati Varšava – Bialystok snižuje rychlost hned osmkrát ze 120 na 20 km/h. Tak strašné to u nás jistě není, ale určitě by to šlo i lépe. Ale jak? »

Nasazujeme RegioPantery rychleji, než jsme si naplánovaliDaniel Jareš: Nasazujeme RegioPantery rychleji, než jsme si naplánovali

17.5.2013 - Kvalita regionální dopravy na severu Čech se v posledních měsících změnila k nepoznání. Vedle zcela nových vozidel zde ČD nasazují i vratné soupravy s rekonstruovanými řídicími vozy. Na dveře klepe také vzkříšení dávno snesené spojnice Šluknovského výběžku a Saska. Severočeši však mají i starosti. K největším patří dosud nesplněné sliby o elektrifikaci některých tratí nebo úplatkářská aféra okolo financování z Regionálního operačního programu Severozápad. »

Vlasta Slavíková: Přesvědčuji zákazníky o výhodách kombinované dopravyVlasta Slavíková: Přesvědčuji zákazníky o výhodách kombinované dopravy

13.5.2013 - Mezi důležité hráče na trhu kombinované nákladní dopravy patří i společnost ČD Logistics. Její generální ředitelka Vlasta Slavíková tvrdí, že železnice se obecně vyplácí až při delších cestách, a proto se orientuje na takové přepravy, které začínají nebo končí v zahraničí. Komoditní portfolium ČD Logistics je relativně široké – patří sem kolejová vozidla včetně tramvají a metra, ale i minerální vody. »

Koleje Czeskie slouží zákazníkům na evropském trhuZbyszek Wacławik: Koleje Czeskie slouží zákazníkům na evropském trhu

19.4.2013 - Jedním ze způsobů, jak lze provést expanzi v zahraničí, je založení cizí právnické osoby. ČD Cargo takto postupovalo v Polsku, kde před šesti lety začala na dopravním trhu působit společnost Koleje Czeskie. Po získání licence nyní tato firma ročně přepraví okolo dvou milionů tun zboží. Celou dobu své existence navíc hospodaří v zisku. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika