Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Legendární britské šelmy se svezly autovlakem na SlovenskoLegendární britské šelmy se svezly autovlakem na Slovensko

4.9.2014 - Autovlaky Českých drah, tedy spoje umožňující cestujícím přibalit si jako své „spoluzavazadlo“ i osobní automobil či motocykl, se především v letní sezoně těší velkému zájmu. Hlavní klientelou jsou zejména rodiny cestující na dovolenou na Slovensko následované řidiči na služebních cestách. »

Zastavení u kolegů v BohumíněZastavení u kolegů v Bohumíně

21.8.2014 - Stanice Bohumín ležící ve Slezsku je pro většinu tamních cestujících důležitým uzlem. Přestupuje se tu nejen z dálkových spojů na regionální vlakové či autobusové spoje, ale také na mezinárodní spoje směřující do Polska nebo naopak do Rakouska a na Slovensko. Na bohumínském nádraží i v sousedním depu můžeme potkat takřka všechna česká stejnosměrná nebo vícesystémová vozidla. Pravidelnými hosty jsou tu také stroje z Polska a Slovenska. Zdejší železničáři tedy mají práci více než pestrou. »

Přes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budovPřes plánovaný prodej nemovitostí stále investujeme do budov

7.8.2014 - Prodej rozsáhlého nemovitého majetku Českých drah Správě železniční dopravní cesty se mírně protahuje a proběhne zřejmě až na přelomu roku. I proto se regionální správy majetku stále starají o komplex výpravních a dalších budov. Nejsou to jen běžné opravy, ale i investice. V některých případech se podařilo najít komerční partnery, kteří se na akcích podílejí. Přinášíme vám několik pohledů na tyto činnosti z různých koutů republiky. »

Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28Seznání strojvedoucích pro česko-německou linku U28

24.7.2014 - Pro patnáct strojvedoucích Českých drah se od 4. července stala oficiálně novým výkonem čerstvě zprovozněná linka U28, která je trasována z Děčína přes Bad Schandau a Sebnitz do Dolní Poustevny a Rumburku. Aby ale mohly vlaky ve slavnostní den vyjet, museli se muži sedlající červená Desira DB Regio s novým vozebním ramenem a místními specifiky důkladně seznámit. »

Lidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostíLidé v terénu i u počítače vyřeší dopady mimořádných událostí

3.7.2014 - Co je dráha dráhou, stávají se na ní bohužel čas od času takzvané mimořádné události. Ty mohou mít různý rozsah. Jde třeba o zranění cestujícího ve vlaku či drážního zaměstnance při posunu, střet vlaku se stromem nebo automobilem. Každopádně se jedná vždy o neplánovanou situaci, která ohrožuje nebo narušuje bezpečnost, pravidelnost a plynulost provozu. Řešení mimořádností se dotýká zaměstnanců hned několika profesí, včetně těch od Českých drah. »

Vlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkáchVlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkách

19.6.2014 - S masivnějším zavedením vratných souprav (push-pull) do vozidlového parku Českých drah se ve slovníčku pojmů objevil nový výraz – Wire Train Bus, symbolizovaný zkratkou WTB. Jde o systém, díky kterému spolu jednotlivá vozidla v soupravě komunikují a strojvedoucí může vlak vést nejen z lokomotivy, ale i z řídicího vozu, a navíc ovládat celou řadu doplňkových funkcionalit. Od uvedení této „vlakové počítačové sítě“ do provozního života uběhly bezmála tři roky. Je proto namístě krátká rekapitulace. »

Kontroloři vozby nejsou nepřátelé, ale strojvůdcovští pedagogovéKontroloři vozby nejsou nepřátelé, ale strojvůdcovští pedagogové

4.6.2014 - „Dobrý den, jsem kontrolor vozby z DKV XY. Pane strojvedoucí, provedu s vámi kontrolní jízdu.“ Tak tuto větu neslyší strojvedoucí příliš rádi. Kontroloři vozby, nebo také strojvedoucí-instruktoři, mají v očích ostatních kolegů občas pověst lidí, kteří jim přišli znepříjemňovat práci. Jejich pracovní náplní je sice kontrolovat, zda strojvedoucí dodržují předpisy a předepsané postupy, ale současně jim chtějí pomáhat, motivovat je a hledat řešení vzniklých problémů. »

Průkopníci samoobslužného provozu: Kasičky slouží už dvacet letPrůkopníci samoobslužného provozu: Kasičky slouží už dvacet let

22.5.2014 - Při letmém pohledu vyjma číselného označení jsou motorové vozy řady 809 zvenku k nerozeznání od motorových osmsetdesítek, ze kterých vznikly. Oba druhy vozidel jsou statečnými zachránci lokálek. Kasičky, jak se jim přezdívá, začaly sloužit v první polovině devadesátých let v souvislosti se zaváděním samoobslužného provozu. »

Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích

9.5.2014 - V roce 2012 byla mezi Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty podepsána Deklarace o spolupráci, která se týká především optimalizace traťových rychlostí. Dokument neřeší rozsáhlé změny dopravních modelů vyplývající z klasické modernizace infrastruktury jako je budování koridorů či modernizace zabezpečovacích zařízení. Jeho cílem je pracovat na postupné úpravě infrastruktury a provádět drobná zlepšení ve prospěch dopravce i zákazníka. »

Olomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobuOlomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobu

24.4.2014 - V hanácké metropoli začala loni v říjnu velká proměna vnější části hlavního nádraží. Nezbytná modernizace dočasně komplikuje život cestujícím na jednom z největších nádraží v České republice, navíc na třetím koridoru. Cestující, kteří jezdí vlakem z Olomouce na Šternberk, nemohou od poloviny dubna využívat čtvrté nástupiště. Naopak se v těchto dnech zprovozní nový pátý peron, který stavbaři nedávno dokončili. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika