Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Železniční přejezd jako kritické místo na tratiŽelezniční přejezd jako kritické místo na trati

26.11.2012 - V České republice je více než osm tisíc železničních přejezdů. Každý z nich představuje potenciální nebezpečí - zvláště pro neukázněné řidiče automobilů a chodce, kteří vstupují do kolejiště v okamžiku, kdy tam nemají co dělat. Nejsou to bohužel planá slova: zatímco dříve lidé umírali při každé desáté nehodě na přejezdu, nyní je to již při každé šesté. Prevencí může být buď postupné rušení přejezdů a jejich nahrazení mimoúrovňovým křížením, nebo modernizování přejezdů, zejména doplňování o závory. »

Boj proti drážním vandalům připomíná nekonečný seriálBoj proti drážním vandalům připomíná nekonečný seriál

8.11.2012 - Každý rok přicházejí České dráhy o desítky miliónů korun důsledkem řádění vandalů. Jedná se především o škody způsobené grafiti, ale také o zničené sedačky, zdemolované kupé, okna i odlehlejší části stanic. Specializovaná železniční policie již neexistuje, takže dopravci se musí o bezpečnost svých cestujících a ochranu majetku starat sami. »

Pražská integrovaná doprava slaví dvacetiny, železnice se přidává s gratulacíPražská integrovaná doprava slaví dvacetiny, železnice se přidává s gratulací

25.10.2012 - Okolo stovky tisíc lidí denně v Praze nastoupí a vystoupí do více než 800 vlaků na integrovaných železničních linkách. Počet cestujících navíc v posledních letech výrazně stoupá. Za dvacet let integrace pražské městské a příměstské dopravy se železnice stala stejně samozřejmou volbou jako metro či tramvaj. »

Oslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálouOslavy Dne železnice 2012 nejen pod petrovskou katedrálou

11.10.2012 - Bezmála pětadvacet tisíc lidí přilákal poslední zářijovou sobotu skvěle namíchaný železniční koktejl, který tradičně připravily České dráhy. Na Národním dni železnice v jihomoravské metropoli si přišli na své milovníci historie, technologických novinek i dobré nálady. Oslavy ale proběhly také v jiných městech. Do některých jsme se podívali. »

Jednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihuJednotné stanoviště strojvedoucího podle evropského střihu

27.9.2012 - Ovládací prvky vozidel prošly v posledním desetiletí radikální změnou. Postupným vývojem nových technologií i logiky řízení lokomotiv, motorových a řídicích vozů dospěla jejich evoluce k projektu jednotného ovládacího pultu. V budoucnu by se tak strojvedoucí měli ihned zorientovat v řízení prakticky kteréhokoli stroje napříč trakcemi v celé Evropě. Sjednocování požadavků různých provozovatelů je ovšem náročné. »

Jak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivyJak se oblékají ČD neboli od vizitek po lokomotivy

13.9.2012 - Podle čeho zákazník hodnotí České dráhy? V první řadě vás asi napadne, že podle kvality služeb, tedy podle dodržování jízdního řádu, úrovně vozidel a chování personálu. Do vnímání společnosti ale podstatnou měrou zasahuje i vizuální styl firmy – způsob, kterým se dráhy prezentují po grafické a stylové stránce. Svou nezastupitelnou roli hraje jak design sedačky, tak barva lokomotivy nebo použité písmo na letáku. »

Babí léto a podzim ve znamení Národního dne železnice a nostalgických akcíBabí léto a podzim ve znamení Národního dne železnice a nostalgických akcí

30.8.2012 - Prázdniny skončily a také doba dovolených se pomalu nachýlila. Pokud jste během těchto volných chvil nestihli navštívit některou z mnoha nostalgických jízd, nezoufejte. Také na období babího léta a podzimu mají pro vás České dráhy připraveny řadu akcí zaměřených na milovníky železniční historie po celé republice. Jejich středobodem bude Národní den železnice, který letos hostí Brno. »

Jak využít zrušené tratě? Místo kolejí vznikají stezky pro cyklistyJak využít zrušené tratě? Místo kolejí vznikají stezky pro cyklisty

9.8.2012 - V poslední době se také v České republice rozrostly cyklostezky na místě bývalých železničních tratí. A další se budují nebo plánují. Děje se tak díky rozsáhlé podpoře výstavby cyklostezek v minulých letech, ale také kvůli uzavření některých regionálních drah. Myšlenka, že když už tam nejezdí vlak, tak alespoň cyklisté, se ujala. V zahraničí se už s budováním těchto výletních tras začalo před desítkami let. »

Výluky - nutné zlo a nedoceněné umění kompromisůVýluky - nutné zlo a nedoceněné umění kompromisů

26.7.2012 - ,,Ze stanice Horní Dolní budete do stanice Dolní Horní budete z důvodu výluky přepraveni náhradní autobusovou dopravou.“ Téměř každý z nás si čas od času podobné hlášení vyslechne a málokomu vykouzlí úsměv na tváři. Při přestupovém maratonu nebo čekání na protivlak si ale nikdo neuvědomí, kolik lidí zajišťuje, abychom se do cíle své cesty během výluky dostali. Plánování výluk je mravenčí a často nevděčnou prací. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika