Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

ZSSK začala využívat další jednotku řady 861ZSSK začala využívat další jednotku řady 861

26.9.2019 - Železniční společnost Slovensko (ZSSK) uvedla počínaje desátým červnem letošního roku v Banskobystrickém kraji do provozu první tříčlánkovou motorovou jednotku řady 861, kterou následoval vzápětí ještě druhý vlak stejného provedení. »

Rešice láká turisty do muzea lokomotivRešice láká turisty do muzea lokomotiv

24.9.2019 - Na východě Rumunska v oblasti Banátu leží jedno z nejstarších center průmyslu na zpracování kovů v Evropě. Založení železáren v Rešici, městě asi s osmdesáti tisíci obyvatel, je datováno do roku 1771. Firma dodnes existuje a v roce 1972 pomohla ve městě zřídit sbírku historických lokomotiv, které sama vyrobila či provozovala. »

ZSSK si pořídí 25 nových jednotek RegioPanterZSSK si pořídí 25 nových jednotek RegioPanter

2.9.2019 - V nejbližších dvou letech se na slovenské koleje rozjede 25 nových elektrických dvousystémových jednotek, které jsou obdobou českých Regio či InterPanterů. »

Parní léto v Bezdružicích ozdobil KafemlejnekParní léto v Bezdružicích ozdobil Kafemlejnek

14.8.2019 - Západočeská lokálka z Pňovan do Bezdružic ve druhé polovině července opět přivítala parní trakci. Mezi Bezdružicemi, Kokašicemi a Cebiví totiž jezdila historická souprava s parní lokomotivou 310.072 v rámci akce Bezdružické parní léto. »

ETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybíETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybí

9.8.2019 - Evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS funguje v celém Švýcarsku na úrovni 1, tedy včetně návěstidel podél trati. Na vybraných úsecích jako například v základnových tunelech Gotthard či Lötschberg nebo na nové trati Mattstetten – Rothrist pracuje na úrovni 2, což znamená bez návěstidel. Momentálně se ve stupni 2 nachází celkem 250 kilometrů švýcarských železničních tratí. »

Bernina Express už jezdí i z Landquartu Bernina Express už jezdí i z Landquartu

16.7.2019 - Bernina Express Rhétských drah nově zajíždí přes Davos a Klosters i do Landquartu. První vlak, který doplnil obvyklý spoj do města Tirano, vyjel na začátku května. Trasa z Landquartu až do Itálie je o celých 45 kilometrů delší. Cestovatelé se zde mohou potěšit kulturním a přírodním prostředím a vychutnat si Alpy v jejich nejpůsobivější podobě. »

Do Mukačeva po normálním rozchoduDo Mukačeva po normálním rozchodu

25.6.2019 - Slovenský národní dopravce ZSSK od červnové změny jízdního řádu nasazuje na základě objednávky ministerstva dopravy dva páry regionálních rychlíků denně mezi východoslovenskými Košicemi a ukrajinským Mukačevem. Pojede se bez nutnosti výměny podvozku, a tudíž o poznání rychleji. »

Rakousko investuje do infrastrukturyRakousko investuje do infrastruktury

29.5.2019 - Rok 2026 bude pro rakouské železnice přelomový. Cestu z Vídně do Klagenfurtu zvládnou vlaky místo čtyři za pouhé dvě a třičtvrtě hodiny a ze Štýrského Hradce pak jen za 45 minut, což je velký rozdíl proti nejrychlejšímu spojení, které nyní trvá dvě hodiny. Vlaky přitom projedou řadou nových nádraží a vysokou rychlostí překonají díky novým tunelům a traťovým úsekům pohoří Semmering a Koralpe. »

Švýcaři dokončují ETCS a zrychlují takt Švýcaři dokončují ETCS a zrychlují takt

15.5.2019 - Švýcarské tratě standardního rozchodu jsou jako první v Evropě plně připravené na evropský vlakový zabezpečovač ETCS. Díky tomu odpadnou vícenáklady na dosazení dalších zabezpečovačů na lokomotivy. Švýcaři navíc plánují zavedení čtvrthodinového taktu na vytížených úsecích a v souvislosti s dalším rozvojem sítě chtějí spolkové dráhy SBB rozšiřovat úspěšný taktový jízdní řád a zvyšovat nabídku na trasách s rostoucí poptávkou. Stranou nezůstane ani nákladní doprava. »

Nejmenší veřejná dráha jezdí v AngliiNejmenší veřejná dráha jezdí v Anglii

2.4.2019 - Velká Británie dala světu nejen klasické železnice, ale i některé rarity. Třeba trať společnosti s názvem Romney, Hythe & Dymchurch Railway nedaleko Folkestone na jižním pobřeží Anglie. Od svého vzniku je považována za nejmenší veřejnou železnici na světě. Na začátku příběhu dráhy stála obyčejná klukovská láska k železnicím s rozchodem kolejí 15 palců, což je pouhých 381 milimetrů. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika