Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Švýcarské dráhy zmodernizují jednotky ICN

Švýcarské dráhy zmodernizují jednotky ICN

28.4.2020 – autor: JOSEF HOLEK

Cestující v zemi helvétského kříže se brzy dočkají modernizovaných jednotek RABDe 500, jimž se běžně říká ICN (Intercity-Neigezug). Švýcarské spolkové dráhy SBB novinku oznámily v tiskové zprávě. Renovace vlaků potrvá devět let a vyjde na miliony franků.

Švýcarské dráhy zmodernizují jednotky ICN

Investici 400 milionu franků, tedy v přepočtu zhruba 10 miliard korun, plánují Švýcarské spolkové dráhy SBB do modernizace celkem čtyřiačtyřiceti jednotek RABDe 500 pro spoje InterCity, jež jsou známé pod názvem ICN. Modernizace jednotek ICN přinese především zvýšení komfortu pro cestující.

„V prostoru pro cestující je naplánována nová koncepce osvětlení, čalounění a potahy sedadel, koberce a stoly, boční stěny s integrovanými zásuvkami, modernizovaná restaurace a rodinná zóna. Novinky se dotknou i business třídy. SBB dále přebírá řadu prvků z flotily IC2000, jejíž modernizace byla zahájena už před několika měsíci,“ píší SBB v tiskové zprávě. Zlepší se i příjem telefonního signálu díky instalaci laserem perforovaných panelů.

Rezervačnísystém bude elektronický a připraven by podle plánů měl být i zákaznický informační portál. Pokud je to nutné a technické možné, SBB přizpůsobí vozidla požadavkům zákona na přepravu osob se zdravotním postižením.

První v roce 2022

Meziměstské naklápěcí vlaky mají v průměru najeto šest milionů kilometrů, čímž dosáhly poloviny svého životního cyklu. Jsou vyrobené tak, aby vydržely bez problémů jezdit až čtyřicet let. První kusy na trať vyrazily v roce 2000. Práce dopravce naplánoval na roky 2021 až 2029 a uskuteční je ve svém závodě v Yverdon-les-Bains. Na jednotkách má pracovat 110 zaměstnanců. „Aby bylo možné práci provádět optimálně, musí SBB interiéry jednotek rozebrat a znovu je sestavit. První prototyp plánujeme dokončit do konce roku 2022,“ sdělili zástupci dopravce.

Více než čtyřicítku naklápěcích jednotek SBB zakoupily v letech 1999 až 2005. Dnes jsou v provozu na linkách Genève-Aéroport - Biel / Bienne – Basilej / St. Gallen a na severojižní ose. Se zavedením nových vlaků Giruno na Gotthardu SBB využívá ICN k propojení jižních linek Jura s východním Švýcarskem. ICN pak bude postupně vyřazována v letech 2036 až 2043. Jednotky vyrobilo konsorcium firem Bombardier, SBB a Alstom. Běžně dosahují rychlosti 200 km/h, vozové skříně se mohou pochlubit aktivním naklápěním. Podobný systém využívají i jednotky řady 680 Pendolino, které provozují České dráhy.

 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

Německé dráhy sázejí na zákaznická videocentraNěmecké dráhy sázejí na zákaznická videocentra

31.8.2020 - Pandemie koronaviru urychlila nástup elektronické komunikace. Firmy po celém světě kvůli bezpečnosti přešly na práci z domova. Schůzky a porady se odehrávaly on-line prostřednictvím internetu jako videokonference a videohovory. Patrný… »

Britové staví vysokorychlostní trať HS2Britové staví vysokorychlostní trať HS2

28.8.2020 - Britská vláda letos v únoru rozhodla o pokračování projektu novostavby vysokorychlostní trati High Speed 2 (HS2) z Londýna do měst Birmingham, Crewe, Manchester a Leeds. Po dalších přípravách oznámilo 15. dubna britské ministerstvo… »

V Rakousku provozují první jednotku Cityjet EcoV Rakousku provozují první jednotku Cityjet Eco

26.8.2020 - Rakouské spolkové dráhy ÖBB uspořádaly 22. července ve spolupráci se společností Siemens Mobility prezentační jízdu dvouzdrojové elektrické jednotky trolej/akumulátor Cityjet Eco pro zástupce Českých drah a jejich hosty. Jízda se… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika