Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Trenažér připraví strojvůdce i na ojedinělé situaceJan Bitter: Trenažér připraví strojvůdce i na ojedinělé situace

21.10.2015 - Od založení Dopravního vzdělávacího institutu (DVI) uplynulo deset let. Během této doby se DVI na trhu dopravního vzdělávání etabloval na tuzemskou jedničku, ačkoli i tento obor zasáhl konkurenční boj a zdolávání legislativních propastí. O tom, jak se daří čelit oběma faktorům, ale i o novinkách, které by měly zásadně změnit výcvik strojvedoucích, jsme hovořili s Janem Bitterem, předsedou představenstva DVI. »

František Kozel: V Maloměřicích snad brzy vyroste zázemí pro PanteryFrantišek Kozel: V Maloměřicích snad brzy vyroste zázemí pro Pantery

7.10.2015 - Železnice ho provází už od studií. Nejprve pracoval řadu let v Lokomotivním depu Ústí nad Labem u tehdejších ČSD, aby v roce 2002 přešel do privátního železničního sektoru. Letos v létě se František Kozel vrátil zpět k národnímu dopravci, kde od srpna zastává funkci vrchního přednosty brněnského Depa kolejových vozidel. Protože přes třináct let působil v soukromém sektoru, může dnes s nadhledem hodnotit a srovnávat obě tyto oblasti. »

František Bureš: Tržby za nájemné činí ročně skoro půl miliardyFrantišek Bureš: Tržby za nájemné činí ročně skoro půl miliardy

16.9.2015 - Když jsme před časem na tomto místě přinesli rozhovor s Františkem Burešem, stál ještě na nejvyšší pozici dceřiné společnosti DPOV. Dnes je členem představenstva Českých drah, který má na starosti úsek techniky, servisu a dále správu a prodeje majetku. Zodpovídá také za oblast centrálního nákupu a logistiky. Jeho motto v práci zní: „Musíme být více efektivní ve všem, co děláme.“ »

Vladimír Fišer: Kombinovaná doprava má budoucnost i v ČeskuVladimír Fišer: Kombinovaná doprava má budoucnost i v Česku

2.9.2015 - V roce 1998 nastoupil Vladimír Fišer jako jednatel společnosti Bohemiakombi, která je jedním z největších operátorů kombinované přepravy v Česku. O sedm let později prosadil projekt první kontinentální linky nedoprovázené kombinované dopravy na území České republiky a navíc pod jeho vedením Bohemiakombi jako první operátor v ČR zavedl pravidelné přepravy návěsů v takzvaných kapsových vozech ucelenými vlaky na linkách mezi Lovosicemi a Německem a poté i mezi Ostravou a Itálií. »

Seznam výluk je hrozivý, rozprostřeny jsou ale po celé sítiJosef Hendrych: Seznam výluk je hrozivý, rozprostřeny jsou ale po celé síti

19.8.2015 - Výluky ve všech pádech se skloňují zejména letos, kdy je snaha dohnat čerpání evropských peněz do železničních staveb. Hlavním tématem našeho rozhovoru s náměstkem generálního ředitele SŽDC pro řízení provozu Josefem Hendrychem bylo právě množství výlukových omezení. »

Karel Adam: Hájíme zájmy ČD Cargo v pětadvaceti zemích EvropyKarel Adam: Hájíme zájmy ČD Cargo v pětadvaceti zemích Evropy

5.8.2015 - Frankfurtské zastoupení ČD Cargo s dceřinou společností ve Vídni zastupuje zájmy ČD Cargo v celkem pětadvaceti zemích západní Evropy. V čele s Karlem Adamem, jednatelem dceřiné společnosti ČD Generalvertretung GmbH ve Frankfurtu nad Mohanem a Vídni, nabízí dopravní služby českého národního železničního dopravce, uzavírá přepravní a jiné smlouvy a pro zákazníky zajišťuje servisní služby nejrůznějšího druhu. »

Jediný napájecí systém se Slovensku určitě vyplatíDušan Ševčík: Jediný napájecí systém se Slovensku vyplatí

22.7.2015 - Železnice Slovenské republiky (ŽSR), které jsou správcem železniční infrastruktury našich východních sousedů, patří mezi největší stavební investory. Přes zlepšení podmínek na finanční krytí potřeb společnosti přetrvává nepříznivý stav v technické základně, což má negativní dopad na rychlost dopravy. Přesto se na Slovensku postupně modernizuje hlavní železniční koridor a začíná přepojovat trakční soustava na jednotný systém 25 kV/50 Hz. O problematice slovenské infrastruktury jsme hovořili s generálním ředitelem ŽSR Dušanem Šefčíkem. »

Zdeněk Ston: Hnacím motorem týmu je soutěživost a nespokojenostZdeněk Ston: Hnacím motorem týmu je soutěživost a nespokojenost

1.7.2015 - Železničáře, stejně jako magazín ČD pro vás a webové projekty, připravujeme v pražské redakci, která se v rámci struktury GŘ ČD ukrývá pod názvem oddělení tištěných a internetových periodik. V jeho čele stojí člověk, jenž redakční tým vede už pátým rokem nejen administrativně, ale zejména koncepčně. Před vydáním každého Železničáře nás zahltí detailními připomínkami a tvrdě vyžaduje dodržení kvality titulů. Nastal čas na „odvetu“. Jak je Zdeněk Ston spokojen se „svými dítky“? »

Vladimír Jakunin: Tranzit po kolejích z Asie do Evropy je dobrý byznysVladimír Jakunin: Tranzit po kolejích z Asie do Evropy je dobrý byznys

10.6.2015 - Na dubnovou konferenci generálních ředitelů drah sdružených v Organizaci pro spolupráci železnic (OSŽD) v Praze zavítal také prezident Železnic Ruské federace (RŽD) Vladimír Jakunin. Využili jsme asi desetiminutového brífinku, který uspořádal pro pozvané ruské novináře, a položili mu několik otázek týkajících se i budoucnosti hlavních železničních projektů Evropa – Asie. »

Roman Kott: Útlum motorové trakce řešíme opravami osobních vozůRoman Kott: Útlum motorové trakce řešíme opravami osobních vozů

27.5.2015 - Dílny pro opravy vozidel (DPOV) jsou akciovou společností se 100% účastí Českých drah, jejímž úkolem jsou opravy kolejových vozidel převážně pro „matku“, ale i pro externí subjekty. Lokomotivy, elektrické jednotky, motorové vozy a tažená vozidla se opravují ve třech provozních střediscích oprav Přerov, Nymburk a Veselí nad Moravou s pracovišti Olomouc, Břeclav a Valašské Meziříčí. Jak funguje nový systém firemního řízení, ale i na další aktuální otázky jsme se ptali předsedy představenstva a obchodního a technického ředitele Romana Kotta, který má na starosti obchod a techniku. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika