Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Železniční vodárna se proměnila v umělecké centrumŽelezniční vodárna se proměnila v umělecké centrum

6.10.2017 - Na podzim loňského roku získala Opava nový multifunkční kulturní prostor. Z bývalé vodárenské věže, která se nachází přímo na opavském východního nádraží a sloužila dlouhá léta jako zásobník vody pro parní lokomotivy, vznikla galerie s názvem KUPE. Uvnitř budovy vyrostly výstavní prostory, artové kino a stálá expozice soch světoznámého výtvarníka Kurta Gebauera, jenž na obnově věže spolupracoval. »

ČD představí první modernizované Pendolino ČD představí první modernizované Pendolino

20.9.2017 - Pražské depo zanedlouho opustí první revitalizované Pendolino. Vnitřek jednotky se změní prakticky od základu, naopak barevné schéma exteriéru zůstane zachováno. Práce na vlajkové lodi Českých drah provádí dceřiná společnost DPOV. První redesignovaná jednotka 680.005 by se měla na kolejích objevit už za pár dnů. »

Do provozu míří obnovené vozy BmzDo provozu míří obnovené vozy Bmz

5.10.2016 - Bezmála dvacítka rekonstruovaných osobních vozů řady Bmz234, které České dráhy nakoupily před pěti lety v Rakousku, už jezdí v běžném provozu. »

Patrové vozy Bmto dostávají novou tvářPatrové vozy Bmto dostávají novou tvář

7.9.2016 - První čtveřice z celkem 12 dvoupatrových vozů řady Bmto už prošla podstatnou částí plánované rekonstrukce, kterou mají od jara letošního roku na starosti pracovníci šumperské společnosti Pars nova. Časově nejnáročnějším úkolem zatím bylo vyvaření skříní značně zkorodovaných vozidel, na nichž se podepsala téměř čtyřicetiletá služba v provozu. »

Palubní portál se zábavou i v railjetechPalubní portál se zábavou i v railjetech

5.9.2016 - České dráhy rozšířily palubní portál s informacemi a zábavou také do spojů railjet na lince Praha – Pardubice – Brno – Vídeň – Graz. »

Ranžír v České Třebové odbaví víc vlakůRanžír v České Třebové odbaví víc vlaků

30.8.2016 - Čtvrtý svazek kolejí na seřaďovacím nádraží v České Třebové, které je jedním z největších ranžírů v Česku, prošel nedávno celkovou rekonstrukcí. Všech osm nových kolejí v současnosti používá výhradně dceřiná společnost ČD Cargo. Rozposunovává zde relační vlaky směřující do celé republiky, ale i do zahraničí. »

Z Brna vlakem opět o něco rychlejiZ Brna vlakem opět o něco rychleji

16.8.2016 - Cestování vlakem z jihomoravské metropole směrem na Českou Třebovou, respektive Havlíčkův Brod a Prahu, je opět o něco málo rychlejší. V úterý 28. června byl slavnostně zahájen provoz na tříkilometrovém čtyřkolejném modernizovaném úseku mezi brněnskými Židenicemi a Maloměřicemi. »

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnějšíRychlíky na východ Čech jsou komfortnější

9.8.2016 - Na rychlících na trase Praha – Hradec Králové – Trutnov se stále častěji objevují moderní kombinované vozy 1. a 2. třídy, které dříve jezdily na spojích kategorie EC/IC. Cestujícím nabízejí klimatizovaný interiér, výběr z míst za sebou jako v letadle nebo proti sobě, či sklopné nebo pevné stolky a zásuvky 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky. »

Spojení do Znojma díky modernizaci zrychlíSpojení do Znojma díky modernizaci zrychlí

28.7.2016 - Letos v červnu byl zaktualizován záměr projektu na revitalizaci vybraných úseků trati z Břeclavi do Znojma. Díky této revitalizaci se zlepší železniční spojení Znojma nejen s Břeclaví, ale i s východní a severní Moravou a Slezskem. Dopravu mezi Brnem a Znojmem – dvěma největšími městy Jihomoravského kraje má však prozatím zastávat páteřní autobusová linka 108, která je součástí Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. »

Provoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukceProvoz na brněnském hlavním nádraží komplikuje rekonstrukce

19.7.2016 - Druhé a třetí nástupiště brněnského hlavního nádraží prochází až do 11. září generální opravou, což na tři měsíce výrazně zkomplikuje provoz na nejdůležitějším nádraží v jihomoravské metropoli. Ze šesti hlavních nástupištních hran jsou k dispozici jen čtyři hrany na třech nástupištích a dále páté a šesté nástupiště, které se nachází na konci nádraží. Rekonstrukce je nutná především kvůli bezpečnosti a přispěje i ke zvýšení kultury cestování. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika