Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
ČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém kraji
2.3.2021 - České dráhy zajistí regionální dopravu v Olomouckém kraji i po roce 2022. Zástupci ČD a Olomouckého kraje podepsali začátkem ledna příslušnou desetiletou smlouvu. Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a nová infrastruktura. Ten zahrnuje celkem sedm tratí v elektrické trakci, a to včetně trati Olomouc – Uničov – Šumperk, která nyní prochází elektrizací.
Největší výluka roku ovlivní dálkovou i regionální dopravu
1.3.2021 - Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet mířící z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží, ale jen v Holešovicích. Doba jízdy se pak u všech dotčených vlaků linky Ex3 výlukami prodlouží o 21 minut, respektive v opačném směru o 24 minut. Dotčená bude většina vlaků v dálkové i regionální dopravě.
Rok 2021 je Evropským rokem železnice
24.2.2021 - Evropská unie se rozhodla vyhlásit rok 2021 Evropským rokem železnice. Chce tak podpořit využívání vlaků jako bezpečného a udržitelného způsobu cestování. Jedná se o jeden z kroků na podporu ekologicky šetrných druhů dopravy a dosažení klimatické neutrality do roku 2050.
Spot Punkva s Trojanem zabodoval
19.2.2021 - České dráhy se umístily se svou televizní reklamou Vlakem na výlet s rodinou, pracovně označovanou také jako Punkva, na šestém místě žebříčku YouTube Ads Leaderboard. Přeskočily tak giganty v marketingu a reklamě, jako jsou společnosti Mc Donald‘s, Lidl nebo Vodafone. Nejpopulárnější světový videoweb YouTube amerického internetového gigantu Google v Česku už pošesté zveřejnil YouTube Ads Leaderboard.
Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu
21.1.2021 - Moravskoslezská metropole se dočká důstojné modernizace železničního uzlu. Správa železnic plánuje v letech 2025 až 2033 prostavět miliardy korun, které mají směřovat především do kompletní rekonstrukce traťového úseku Ostrava-Hrušov – Ostrava-Svinov a do výstavby třetí koleje mezi Svinovem a ostravským hlavním nádražím. To je jedním z nejvytíženějších na tuzemské železniční síti.