Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

21.1.2021 – autor: MARTIN HARÁK

Moravskoslezská metropole se dočká důstojné modernizace železničního uzlu. Správa železnic plánuje v letech 2025 až 2033 prostavět miliardy korun, které mají směřovat především do kompletní rekonstrukce traťového úseku Ostrava-Hrušov – Ostrava-Svinov a do výstavby třetí koleje mezi Svinovem a ostravským hlavním nádražím. To je jedním z nejvytíženějších na tuzemské železniční síti.

Ostravu čeká velkorysá modernizace uzlu

Nejen nákladní vlaky, ale i příměstské linky „S“ a dálkové spoje by měly mezi dvěma největšími ostravskými nádražími jezdit rychleji a plynuleji. Napomoci tomu má modernizace samotné tratě a také nově připravovaný přesmyk, díky kterému se provoz výrazně zjednoduší. Jde o jeden z největších projektů, který manažer infrastruktury aktuálně připravuje. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody by se po jeho dokončení měla výrazně zvýšit spolehlivost a bezpečnost. Vzroste rovněž komfort a kvalita služeb pro cestující. Rekonstrukcí projde i celé ostravské hlavní nádraží, kde se plánuje vybudování nových nástupišť a nového podchodu, který by měl nahradit současný přístup na nástupiště visutou lávkou a několika schodišti.

Nově i na Stodolní a ve Svinově
Modernizace v ostravském uzlu se však má dotknout i jiných míst. Například na frekventované zastávce Ostrava-Stodolní, která se nachází v centru metropole, se prodlouží nástupiště. Nově bude měřit tři sta metrů, čímž se vylepší odbavování dlouhých souprav dálkové dopravy. Výhledově se počítá i s postupnou změnou trakční napájecí soustavy na
25 kV 50 Hz střídavých. V Ostravě se navíc nainstaluje nové sdělovací a zabezpečovací zařízení i nový informační a orientační systém. Ve stanici Ostrava-Svinov se počítá s úpravou prvního nástupiště a rekonstrukcí mají projít tři výhybky ve směru na Přerov. Komplexní modernizací projdou také kolejová rozvětvení směrem na hlavní nádraží a Třebovice.

Nákladní doprava se změnami
Velký podíl na provozu v průmyslovém srdci republiky však má i nákladní doprava. Právě mezi ostravským hlavním a svinovským nádražím se nachází obrovský areál seřaďovacího nádraží v Mariánských Horách, které patří k jedněm z největších a nejvytíženějších v celé ČR. Podle projektu by areál měl projít kompletní rekonstrukcí, při níž se opraví dopravní koleje, většina manipulačních kolejí a výhybek seřaďovacího nádraží. Vzniknout by měla nová propojení. Modernizací seřaďovacího nádraží se posílí jeho klíčová úloha v nákladní dopravě. V úseku mezi Hrušovem a Svinovem se zvýší rychlost vlaků až na 120 km/h a součástí stavby budou opravy a novostavby mostů.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie Přípravu dalších bezbariérových služeb ČD nezastavila ani pandemie

3.3.2021 - Koronavirus v uplynulém roce výrazně omezil možnosti cestování, což se týkalo i nejzranitelnější skupiny obyvatel, osob se zdravotním handicapem. České dráhy navzdory tomu loni zajistily 4 584 objednaných přeprav… »

ČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém krajiČD získaly desetiletý kontrakt v Olomouckém kraji

2.3.2021 - České dráhy zajistí regionální dopravu v Olomouckém kraji i po roce 2022. Zástupci ČD a Olomouckého kraje podepsali začátkem ledna příslušnou desetiletou smlouvu. Kontrakt se týká provozního souboru Elektrická síť – střed a… »

Největší výluka roku ovlivní dálkovou i regionální dopravuNejvětší výluka roku ovlivní dálkovou i regionální dopravu

1.3.2021 - Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika