Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Příjem signálu ve vlacích zajistí nová technologie
22.8.2018 - Nově řešený povrch skel pro usnadnění příjmu mobilního signálu ve vlacích je revoluční technologie, která se poprvé využije ve vlacích v sousedním Německu. Prvními, sériově vyráběnými vozidly na světě s touto novinkou jsou německé regionální elektrické jednotky Desiro HC (High Capacity) pro společnost Rhein-Ruhr Express (RRX).
V Německu už jezdí moderní vlaky ICE 4
15.2.2018 - Od prosince 2017 jezdí na německých kolejích nové vysokorychlostní jednotky ICE čtvrté generace. Proti předchozím verzím přinášejí řadu novinek, jako je například zrušení oddílů či přidání osmi míst pro přepravu jízdních kol. První vlaky již vozí cestující na dvou vytížených linkách napříč Německem a dalších devět jednotek doplní vozový park německých drah DB letos v létě. Na jejich konstrukci se podílel i český engineering divize Siemens Mobility.
Z Kút do Bratislavy se pojede až dvoustovkou
1.2.2018 - Správce infrastruktury na Slovensku vypsal tendr na modernizaci úseků železniční trati z Bratislavy až k hranicím s Českou republikou. Po rekonstrukci tam budou moci vlaky jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině, což významně zkrátí jízdní dobu mezi oběma zeměmi. Stavba se má financovat jak z evropských fondů, tak i ze státního rozpočtu Slovenska. Modernizace dvou úseků o délce něco přes 30 km by měla být hotova do roku 2020.
Noční doprava budoucnosti se jmenuje ÖBB nightjet
29.12.2017 - Provoz nočních vlaků pod tlakem konkurence a rychlých spojení ve většině zemí Evropy postupně končí. S takovým osudem se ale nesmířily rakouské ÖBB, které se rozhodly dát nočnímu cestování novou tvář a svou síť rozšířily o některé dosavadní německé relace CityNightLine (CNL). Úspěšnost projektu ukáží nadcházející měsíce.
Rok 2020: Drážďany – Berlín za 80 minut
15.12.2017 - Železniční trať Drážďany – Berlín prochází už nějakou dobu rozsáhlou modernizací. Po jejím dokončení by cestovní doba mezi oběma městy měla činit přibližně 80 minut. Modernizace tzv. Dresdner Bahn má stát celkem 575 milionů eur, v přepočtu tedy přibližně 15 miliard korun.