Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Švýcaři dokončují ETCS a zrychlují takt
15.5.2019 - Švýcarské tratě standardního rozchodu jsou jako první v Evropě plně připravené na evropský vlakový zabezpečovač ETCS. Díky tomu odpadnou vícenáklady na dosazení dalších zabezpečovačů na lokomotivy. Švýcaři navíc plánují zavedení čtvrthodinového taktu na vytížených úsecích a v souvislosti s dalším rozvojem sítě chtějí spolkové dráhy SBB rozšiřovat úspěšný taktový jízdní řád a zvyšovat nabídku na trasách s rostoucí poptávkou. Stranou nezůstane ani nákladní doprava.
Nejmenší veřejná dráha jezdí v Anglii
2.4.2019 - Velká Británie dala světu nejen klasické železnice, ale i některé rarity. Třeba trať společnosti s názvem Romney, Hythe & Dymchurch Railway nedaleko Folkestone na jižním pobřeží Anglie. Od svého vzniku je považována za nejmenší veřejnou železnici na světě. Na začátku příběhu dráhy stála obyčejná klukovská láska k železnicím s rozchodem kolejí 15 palců, což je pouhých 381 milimetrů.
Rhétská dráha se pyšní třídou Excellence
22.2.2019 - Po Rhétské dráze lze cestovat ještě komfortněji než v první třídě. Švýcarský Glacier Express nyní nabízí speciální prosklené vozy s třídou Excellence Class. Svézt se s nimi můžete mezi Svatým Mořicem, Davosem a Zermattem. Do regionu každý den míří i lůžkový vůz Českých drah z Prahy.
Německé dráhy podle odborů čelí krizi
17.1.2019 - Navzdory rostoucímu počtu cestujících a přepravnímu výkonu v dálkové i v regionální dopravě čelí německá Deutsche Bahn (DB), jak alespoň uvádějí tamní média, velké krizi. Podle sdělovacích prostředků chybí téměř 6 000 zaměstnanců, což vede dokonce k rušení spojů, roste počet závad a plánované cíle v přesnosti spojů se nedaří dosáhnout.
Z Budapešti do Mukačeva po normálním rozchodu
4.1.2019 - Zástupci maďarských a ukrajinských železnic nedávno představili svou vizi přímého vlakového spojení do Mukačeva po normálním rozchodu. Byť se veřejnost stavěla k plánům poněkud skepticky, a ještě na začátku prosince vše nasvědčovalo tomu, že se realizace zpozdí, nakonec 9. prosince IC s přímým vozem do Mukačeva skutečně vyjel. Mezi pohraniční přechodovou stanicí Záhony a Mukačevem kolej normálního rozchodu existovala už nyní, bylo však potřeba postavit 300 metrů dlouhou trať od seřaďovacího nádraží blíže k mukačevskému nádraží.