Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy

Zahraničí - všechny zprávy

Maďaři zmodernizují stárnoucí vozy CAFMaďaři zmodernizují stárnoucí vozy CAF

11.8.2016 - Cestující na prvním koridoru je znají bezesporu všichni. Někteří je milují, jiní je nenávidí. Řeč je o notoricky známých modrých vozech s šedým pruhem pod okny, které vlastní Maďarské státní dráhy (MÁV-START). Železničáři i cestující se s nimi mohou setkat na vlacích Hungaria, pravidelně jezdících už také řadu let.

Celý článek »

 

Maďarská rarita: okružní IC přes půl zeměMaďarská rarita: okružní IC přes půl země

21.4.2016 - Zajímavostí na železnici nikdy není dost. Jednou takovou raritou nedaleko od našich hranic je provozování takzvaných okružních InterCity vlaků v Maďarsku. Jejich trasa propojuje dvě největší budapešťská nádraží Nyugati a Keleti. Spojení začalo fungovat teprve před několika lety, ale cestující si ho záhy velice oblíbili.

Celý článek »

 

THALYS – vínové vlaky slaví dvacetinyTHALYS – vínové vlaky pro vysokorychlostní trati slaví dvacetiny

25.3.2016 - Rok 1996 znamenal pro evropskou vysokorychlostní dopravu další z milníků. Poprvé se rozjely mezistátní vysokorychlostní vlaky pod značkou Thalys a několik let poté byly otevřeny první mezistátní vysokorychlostní tratě. Před rokem 1996 už zajížděly národní rychlovlaky do sousedních zemí, například TGV z Francie do Ženevy nebo německé ICE do Basileje a Curychu, ale teprve projekty Eurostar a Thalys odstartovaly skutečně celoevropský vysokorychlostní dopravní systém.

Celý článek »

 

Polské rychlíky budou FLIRTovatPolské rychlíky budou FLIRTovat

10.2.2016 - Polský dopravce PKP Intercity s novým jízdním řádem pro letošní rok pokračuje v razantní obměně svých souprav. Po uvedení rychlovlaků Pendolino v roce 2014 se loni pochlubil novými rychlíkovými jednotkami FLIRT3, DART a motorovými lokomotivami GAMA.

Celý článek »

 

Modernizace parku ZSSK ve dvousystémové dimenziModernizace parku ZSSK ve dvousystémové dimenzi

10.2.2016 - Postupný přechod na střídavou trakční soustavu nutí slovenského národního dopravce Železniční společnost Slovensko (ZSSK) přemýšlet ve „dvousystémové dimenzi“ více než kdy předtím. V plánu je proto nákup nových vozidel, která budou schopna provozu nejen po plném přechodu na 25 kV/50 Hz, ale i během poměrně dlouhého období změny napájecího systému. S financováním vozidel má pomoci EU, podobně jako s realizací pracovišť technicko-hygienické údržby, která budou plnit i roli center pro lehkou údržbu vozidlového parku.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika