Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Práce na tunelu Semmering jsou v polovině
1.7.2020 - Správce rakouské infrastruktury ÖBB-Infrastruktur ohlásil, že ražba úpatního tunelu u průsmyku Semmering je ve své polovině a staveniště jsou po ústupu pandemie koronaviru znovu otevřená. Budování sedmadvacet kilometrů dlouhého tunelu začalo už před osmi lety.
Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h
30.6.2020 - Švýcarský železniční tunel Ceneri má za sebou další významné milníky. Kromě toho, že tamní Dopravní úřad povolil zkušební provoz, jím poprvé projela i souprava ICE-S německé společnosti Deutsche Bahn (DB) rychlostí 275 km/h. Testování a instalaci všech potřebných technologií na několik týdnů zastavila pandemie koronaviru. Termín zářijového otevření by však tato komplikace neměla ohrozit.
Rozvoj S-Bahnu podpoří miliardové investice
26.5.2020 - Německo má jeden z nejrozsáhlejších evropských systémů městské a příměstské železnice. V němčině je označovaná jako S-Bahn a ve francouzštině jako R.E.R. Pětice nejvýkonnějších provozů v Německu obsluhuje aglomerace s téměř 25 miliony obyvatel, disponuje sítí o délce přibližně 1 400 km, ročně uskuteční kolem 90 milionů vlkm a přepraví 1,3 miliardy cestujících, o něž se stará 6 200 zaměstnanců. Jejich další rozvoj podpoří miliardové investice.
Jízda mezi Drážďany a Prahou zrychlí o polovinu
29.4.2020 - Výstavba vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďany má za sebou další milník. Zástupci České republiky a Německa podepsali Prohlášení o spolupráci a podpoře plánování železniční novostavby. Strany i nadále počítají s tím, že pro zajištění všech činností v rámci plánování budou státní rozpočty disponovat potřebným obnosem peněz. V budoucnu by cesta měla trvat zhruba jednu hodinu, z Berlína o hodinu a půl déle.
Švýcarské dráhy zmodernizují jednotky ICN
28.4.2020 - Cestující v zemi helvétského kříže se brzy dočkají modernizovaných jednotek RABDe 500, jimž se běžně říká ICN (Intercity-Neigezug). Švýcarské spolkové dráhy SBB novinku oznámily v tiskové zprávě. Renovace vlaků potrvá devět let a vyjde na miliony franků.