Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Bezpečnost na železnici: Na cestující i majetek dohlíží ochranka Bezpečnost na železnici: Na cestující i majetek dohlíží ochranka

26.7.2016 - Úroveň bezpečnosti na tuzemské železnici v posledních letech výrazně vzrostla. Národní dopravce si na ochranu majetku a cestujících objednává služby bezpečnostní agentury. A od chvíle, kdy začali „černí šerifové“ působit ve vlacích či objektech Českých drah, se snížila intenzita trestné činnosti o zhruba 40 procent. Bezpečnostní postupy jsou samozřejmě dobře propracované.

Celý článek »

 

Elegantní Laminátky slaví padesátinyElegantní Laminátky slaví padesátiny

14.6.2016 - Světově uznávaný architekt a designér Otakar Diblík vytvořil řadu neobvyklých a nadčasových užitkových věcí, mezi nimiž mají nezastupitelné místo dopravní prostředky. Z jeho dílny pochází i jedna z nejelegantnějších evropských lokomotiv, jejíž futuristické křivky nakreslil profesor Diblík již začátkem šedesátých let minulého století. Bývalé Československé státní dráhy dostaly první elektrický stroj zvaný Laminátka přesně před 50 lety.

Celý článek »

 

Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy: v plánu je rok 2030 Vysokorychlostní trať z Drážďan do Prahy: v plánu je rok 2030

6.6.2016 - O vysokorychlostním spojení Drážďan a Prahy se už popsaly stohy papírů a otiskly stovky článků. Teď ale dostalo po mnoha letech vášnivých diskuzí první konkrétní obrysy. Počítá se například s dlouhým tunelem pod Krušnými horami a obchvatem Polabské nížiny. Přínosů by měla být celá řada, jezdit po této trati se však nezačne dřív než za čtrnáct let. A cena? Zhruba 62 miliard korun. Na VRT se připravují i České dráhy.

Celý článek »

 

Úzkorozchodná legenda žije dálÚzkorozchodná legenda žije dál

24.5.2016 - Díky úzkému rozchodu nenabyly naše nejmenší traťové motorové lokomotivy původní řady T 47.0 nikdy takové známosti a popularity jako některé jejich kolegyně na standardním rozchodu. V provozu jsou ale déle než 60 let, a proto se z nich staly opravdové legendy. Vždyť která řada strojů se může pochlubit tím, že zahajovala poválečnou motorizaci našich tratí a i dnes je nepostradatelnou součástí vozového parku na tratích o rozchodu 760 mm?

Celý článek »

 

Všední dny protektorátu na české a moravské železniciVšední dny protektorátu na české a moravské železnici

10.5.2016 - Jak fungovaly české a moravské železnice v letech okupace? Které základní návěsti z té doby zůstaly v současných předpisech? Bořilo se nebo i budovalo? A jak se cestovalo tehdejšími vlaky? Od vzniku protektorátu Čechy a Morava uplynulo 77 let. I v této těžké době jezdili lidé do práce a do škol – navzdory omezení provozu ve prospěch německé armády, náletům, neustálým sabotážím. Lidé si prostě museli zvyknout a snažili se překonat težké a nebezpečné časy.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika