Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
V pražské aglomeraci přibývají moderní nádraží
3.10.2022 - Železniční doprava v hlavním městě zažívá v poslední dekádě významný růst. Zatímco na přelomu tisíciletí počet přepravených osob stagnoval, v deseti předcovidových letech se prakticky zdvojnásobil. Za trend může převážně přesun obyvatel do prstence kolem Prahy, s nímž se dopravní infrastruktura snaží více či méně úspěšně držet krok. Pro železnici je to veliká výzva; zahušťují se intervaly příměstských vlaků, které naráží na kapacitní možnosti tratí, roste poptávka po nových zastávkách i spojeních. Pražský železniční uzel na to musí reagovat. V jaké fázi je rekonstrukce stávajících a výstavba nových zastávek a nádraží v hlavním městě?
Nové možnosti sledování přeprav pro zákazníky ČD Cargo
31.8.2022 - Digitalizaci a elektronizaci věnuje akciová společnost ČD Cargo značnou pozornost. Jednou z oblastí, na kterou se v současnosti zaměřujeme, je zkvalitňování komunikace se zákazníky a zlepšování jejich informovanosti. V letošním roce jsme tak pro naše zákazníky připravili několik novinek, které, jak doufáme, přinesou kvalitnější informace v oblasti sledování přeprav a objednávek prázdných vozů.
Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště
28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová. Od 24. března byla v tomto úseku zcela přerušena doprava a místo vlaků dočasně jezdily autobusy. Vrátily se sem na začátku prázdnin.
ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS
30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V praxi to znamená, že lokomotiva je plně způsobilá k ostrému komerčnímu provozu pod ETCS na tuzemské železniční síti, tedy v režimu Switch-On.
Legendární Gorily pomalu dosluhují
29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Objevily se rovněž v čele legendárních transevropských expresů jako Balt-Orient, Pannonia, Hungaria nebo Metropol.