Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Do Šternberka a Uničova až stošedesátkou
14.11.2018 - Místo půlhodiny pouhou čtvrthodinu a navíc elektrickými vlaky. To čeká cestující z Uničova do Olomouce na přelomu let 2022 a 2023. Delší dobu plánovaná modernizace trati Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk, na které jezdí spoje Českých drah, nabývá konkrétních obrysů a zahájení stavby se plánuje na léto příštího roku. V některých úsecích budou moci elektrické soupravy využít dokonce rychlosti až 160 km/h. Doprava po železnici se tak podstatně urychlí a bude významně konkurovat osobním automobilům.
RegioSpidery na Vysočině už mají wi-fi
12.10.2018 - Cestující v moderních motorových vozech RegioSpider jezdících na Vysočině mohou od konce srpna nově využívat připojení k internetu prostřednictvím palubní wi-fi sítě. Dostupnost internetu ve vozech ČD byla zajištěna na základě objednávky Kraje Vysočina, který regionální osobní dopravu financuje.
Cestování vylepší čtyři desítky vozů od ÖBB
11.10.2018 - České dráhy během léta pořídily 41 ojetých osobních vozů druhé třídy řady Bmz, které jsou po menších úpravách v DPOV, dceřiné společnosti ČD, respektive po provedení vyvazovací opravy, postupně nasazovány do provozu. Starší vozidla splňují všechny požadavky současného moderního cestování – mají klimatizovaný interiér či vakuové toalety, dosáhnout mohou rychlosti až 200 km/h. Jejich pořízení přišlo přibližně na 356 milionů korun a posílí řadu vnitrostátních i mezistátních rychlíků a vlaků vyšší kvality. Během roku 2019 u nich bude dosazena wi-fi.
Soustruh Českých drah zrychlí a zlevní údržbu
8.10.2018 - ČD se mohou pochlubit novým podúrovňovým soustruhem pro údržbu kol a brzdových kotoučů. Novinka funguje od poloviny září a je instalovaná v hale ve středisku údržby Praha Jih. Unikátní stroj národnímu dopravci umožní výrazně snížit náklady na údržbu o desítky milionů korun.
Regionální linky vylepší až 120 nových souprav
24.9.2018 - České dráhy vyhlásily soutěže na dodávku až 60 moderních elektrických jednotek s kapacitou až 240 míst a stejný počet motorových jednotek s kapacitou až 120 míst. Rámcové smlouvy uzavřené s vítězi umožní národnímu dopravci pružně reagovat na objednávku krajů při zajištění dopravní obslužnosti v regionech a co nejdříve po uzavření kontraktů nasadit nová komfortní vozidla do provozu.