Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / České dráhy zmodernizují motorové vozy 810 pro lokální tratě

České dráhy zmodernizují motorové vozy 810 pro lokální tratě

14.2.2019 – autor: VANDA RAJNOCHOVÁ

Národní dopravce připravuje modernizaci celkem devatenácti motorových vozů řady 809 a 810 pro lokálky a vedlejší regionální výkony v Moravskoslezském kraji. V současné době se pracuje na vyhotovení dokumentace k modernizaci. Samotná přestavba vozů by se měla uskutečnit v letech 2019 a 2020 v dceřiné společnosti Českých drah, firmě DPOV.

České dráhy zmodernizují motorové vozy 810 pro lokální tratě

V rámci modernizace bude na tyto motorové vozy dosazen nový motor, splňující současné přísné ekologické parametry, s výkonem 242 kW. Z pohledu cestujícího dojde k podstatnému zlepšení komfortu. Vůz získá kompletní, dostatečně výkonnou klimatizaci, a to jak pro oddíl cestujících, tak i pro kabiny strojvedoucích. Nové budou čalouněné sedačky s větší roztečí, a tedy s větším prostorem pro nohy. Cestující budou mít k dispozici wi-fi připojení k internetu i elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou například mobilní telefony. Modernizací projde také WC, ale zachován bude z provozního hlediska vedlejších tratí výhodnější systém tzv. gravitačního WC (bez odpadových nádrží). Nové budou také dveře s řadou bezpečnostních prvků pro slabozraké a nevidomé, ovládané tlačítky a za jízdy blokované proti otevření.

„Rozsah modernizace byl stanoven podle požadavku objednavatele, Moravskoslezského kraje, na rozsah a kvalitu železniční osobní dopravy ve smluvním období po roce 2019. Plánované úpravy také zapadají do strategie rozvoje chytrého regionu,“ uvedl Miroslav Klich, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Moravskoslezském kraji. Podle něj má další uplatnění těchto motoráků v regionu své opodstatnění. „Pro provoz na vedlejších tratích jsou vozidla řady 809 a 810 ekonomicky výhodná i po provedení rozsáhlejší modernizace, po které nabídnou podstatně vyšší komfort a kvalitu cestování odpovídající současným požadavkům na vedlejších tratích,“ vysvětlil ředitel ROC.

Modernizované motorové vozy budou v provozu na méně frekventovaných regionálních linkách například na Opavsku, v okolí Suchdola nad Odrou nebo Studénky.


Průměrné hodnocení (23 hlasů): 3.91

Další články této rubriky

Lovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronuLovosická nástupiště v novém, v Kladně již z peronu

12.4.2024 - V rámci našeho infrastrukturního okénka se tentokrát podíváme na čtyři významné stavby, které v posledních měsících doznaly výraznějších změn. Konkrétně na lovosické nádraží, kde jsou již v provozu všechna nová… »

České dráhy posílily údržbu vozů České dráhy posílily údržbu vozů

17.3.2024 - Linka R17 Vltava / Lužnice / Silva Nortica z Prahy do Českých Budějovic, Českých Velenic a Vídně se dlouhodobě potýkala s nedostatkem vozů. Kvůli tomu musely být nasazeny náhradní vozy nebo zkráceny soupravy. České dráhy proto… »

V železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátorV železničním srdci republiky přibyl už třetí simulátor

11.3.2024 - ČD Cargo představilo ve druhé polovině února nový simulátor lokomotivy Siemens Vectron. Umístěný je v České Třebové, tradiční baště tuzemských železničářů. Velmi zdařilou a do detailu vyvedenou kopii skutečné kabiny… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika