Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Vozy ARmpee829 nabídnou více míst první třídy

Vozy ARmpee829 nabídnou více míst první třídy

15.2.2019 – autor: JOSEF HOLEK

ČD představí první z restauračních vozů přestavovaných na vůz 1. třídy s bistrem s novým interiérem a technologickým vybavením kuchyně. Kromě toho bude cestujícím sloužit nový informační a elektronický rezervační systém, samozřejmostí je možnost připojení k wi-fi. Národní dopravce přeměnou reaguje na zvýšenou poptávku zákazníků po cestování v první třídě. Nové vozy se objeví nejdříve na lince Ex 2.

Vozy ARmpee829 nabídnou více míst první třídy

Potřeba vozů 1. třídy a především záměr dalšího zkvalitnění služeb či snížení provozních nákladů stojí za kompletní přestavbou osmnácti restauračních vozů řady WRmee816 a tří řady WRmee814 z vozového parku ČD do podoby vozů první třídy s bistrem. Nově ponesou název ARmpee829.   Redesign se dotkne následně i stávajících šesti bistrovozů řady ARmpee832. O zakázku se postará DPOV, dceřiná společnost Českých drah.

V těchto dnech technici ladí v areálu střediska údržby Praha jih poslední detaily na prvním z nich, vyjet by měl letos 13. února. Poté přijdou na řadu další, včetně šestice bílých vozů řady ARmpee832, které už ČD přestavěly na bistrovozy s první třídou před zhruba deseti lety. Národní dopravce sladí styl s přestavěnými vozy řady WRmee tak, aby byly kdykoliv nahraditelné. „Ve velké části dnešního restauračního vozu dosadíme interiér 1. třídy, který nabídne další místa a umožní uspořit jeden vůz v soupravě, což se pozitivně promítne do ekonomiky provozu dálkových vlaků,“ vysvětlil Michal Štěpán, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. České dráhy počítají, že letos vyjede 15 vozů.

Rozšířená nabídka jídel

Nové osobní vozy mají osmatřicet míst k sezení, zákazníkům bude sloužit i nový informační a elektronický rezervační systém, zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, technologie wi-fi pro bezdrátové připojení k internetu a osvědčený koncept kuchyně. „Restaurační vozy a jejich nabízené menu jsou i v mezinárodním měřítku velmi oceňované, proto i po přestavbě restauračních vozů na bistrovozy zachováme možnosti nabídky kvalitní gastronomie v našich vlacích,“ upřesnil Michal Štěpán. Nové zařízení kuchyní umožní zvýšit nabídku občerstvení. „Zároveň se rozšíří i model servírování jídel a nápojů přímo na místa cestujících v 1. třídě. Zachováme také roznášku občerstvení po celé soupravě formou minibaru,“ doplnil Petr Vondráček, ředitel odboru dálkové dopravy ČD.

Interiéry vozů technici DPOV vybourají, včetně stolků a sedadel. V tomto prostoru pak vznikne první třída s 28 místy. Kuchyně se uskrovní a v druhé polovině vozu bude místo pro dalších osm cestujících. V této polovině se objeví i bar s výčepním zařízením. Vybavení bude podobné jako v nedávno rekonstruovaných Pendolinech, chybět tedy nebudou konvektomat a myčka. Vše v nerezu. A zatímco v původních vozech řady WRmee vznikne 40 míst 1. třídy k sezení, v dnešních ARmpee jich bude 41. Vizuálně se bude vnitřek vozů nové řady blížit „jedničce“ Pendolina. „Místa však budou mít stejnou chronologii číslování, takže oba typy budou vzájemně zaměnitelné, neboť v rezervačním systému bude vždy 38 míst,“ uvedl Vondráček. ČD nové vozy nasadí nejdříve na linku Ex2 z Prahy přes Valašské Meziříčí do Žiliny.

V současnosti ČD provozují 37 restauračních a 20 bistrovozů včetně vlaků Pendolino a railjet. Ty jsou zařazeny na šesti různých dálkových linkách. Na dalších je k dispozici nabídka občerstvení z pojízdného minibaru či z automatů. Na několika linkách poskytují občerstvení společnosti z Rakouska, Maďarska nebo z Polska. 


Průměrné hodnocení (16 hlasů): 2.44

Další články této rubriky

Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupištěPardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště

28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi… »

ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCSČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS

30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V… »

Legendární Gorily pomalu dosluhujíLegendární Gorily pomalu dosluhují

29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou,… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika