Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
RegioSpider vyjel na trať z Postoloprt do České Lípy
11.10.2021 - Na lince U11 Postoloprty – Louny – Česká Lípa nově nasazují České dráhy čtyři motorové vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Celkem 22 vozů zakoupily ČD na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. Vlaky projdou modernizací, při níž bude instalována klimatizace, el. zásuvky a wi-fi. Nové soupravy díky nízkopodlažnosti umožňují lepší přístup cestujícím se zdravotním handicapem.
Do Hamburku v budoucnu pojedou Taurusy
8.10.2021 - Do roku 2025 hodlají České dráhy pořídit další tři vícesystémové lokomotivy Siemens Taurus. Dvě už firma ve svém vozidlovém parku má, další čtyři zakoupila před pár týdny od společnosti Wiener Lokalbahnen Cargo. Stroje řady 1216 mohou běžně jezdit rychlostí až 230 kilometrů za hodinu. Cílem dopravce je vybudovat flotilu devíti lokomotiv, které budou kompletně pokrývat linku z Prahy do Hamburku.
Salonek hostil setkání dopravců zemí V4 a ÖBB
7.10.2021 - Výměna zkušeností s implementací systému údržby ECM podle IV. železničního balíčku, instalací ETCS a se schvalováním modernizovaných vozidel byla hlavním tématem setkání vedení Českých drah se svými protějšky z rakouských ÖBB, maďarských MÁV-START, polských PKP-IC a slovenských ZSSK. Jednání se uskutečnilo ve vládním salonku pražského hlavního nádraží.
Lidem slouží nová stanice i podchod
6.10.2021 - Cestující mohou od 24. září využívat novou stanici Praha-Zahradní Město. Ta je součástí vybudovaného přestupního terminálu. Stanice se stejně jako zastávka Praha-Eden nachází na traťové přeložce, kterou Správa železnic vybudovala v rámci modernizace úseku Praha-Hostivař – Praha hl. n. Vlaky zde nyní mohou využívat kapacitnější čtyřkolejnou trať.
Transevropské expresy možná zamíří do Česka
1.10.2021 - Provoz až sedmi různých linek TEE 2.0 napříč Českou republikou, nová přímá spojení, která nabídnou cestování z Prahy do Záhřebu, Frankfurtu nad Mohanem, Paříže, Benátek, Kodaně nebo Malmö, či nová rychlá trasa v centrální Evropě Via Vindobona, jež zkrátí cestu mezi Berlínem a Vídní přes Prahu na pouhé čtyři hodiny a umožní rychlé cestování vlakem ze severní Evropy na Balkán. Sen? Nikoliv. V budoucnosti běžná realita evropských železnic.