Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Wi-fi se rozšířila do CityElefantů

Wi-fi se rozšířila do CityElefantů

22.11.2021 – autor: PETR SLONEK

Bezdrátové připojení k internetu se rozšířilo do dalších vlaků Českých drah. Cestující mohou wi-fi nově využívat v CityElefantech. Technologií jsou kompletně vybaveny všechny jednotky jezdící v Praze a po Středočeském kraji. Z dvaaosmdesáti třívozových souprav zbývá dodělat posledních pět vlaků v Moravskoslezském kraji. Snadný přístup k internetu díky instalaci routerů a dalšího nezbytného zařízení nyní získalo více než 100 tisíc cestujících denně v pražské a ostravské integrované dopravě.

Wi-fi se rozšířila do CityElefantů

„Připojení k internetu prostřednictvím wi-fi sítě je jednou z nejžádanějších doplňkových služeb na palubě našich vlaků, proto jsme ji ve spolupráci s objednavateli regionální dopravy v Praze, ve Středočeském a v Moravskoslezském kraji zavedli i v jednotkách CityElefant. Ty denně přepraví zhruba pětinu všech cestujících na železnici v celé České republice. Vybavení Elefantů ‚wifinou‘ tak představuje největší rozšíření této služby na tuzemské železnici,“ zdůraznil náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Spokojení jsou rovněž zástupci samosprávy. „Dlouhodobě pracujeme na tom, aby cestování integrovanou dopravou bylo pro cestující co nejkomfortnější. Rozšíření wi-fi do CityElefantů jsem samozřejmě přivítal. Myslím si, že to ocení i cestující ve Středočeském kraji,“ uvedl ředitel IDSK Zdeněk Šponar.

Podle ředitele organizace ROPID Petra Tomčíka se CityElefanty už staly vlajkovou lodí flotily příměstských vlaků v metropoli a jejím okolí. „Za mnoho let jejich provozu si je cestující velmi oblíbili pro jejich pohodlný a klimatizovaný interiér či bezbariérový nástup. Právě i díky těmto vlakům zá- jem o cestování vlakem po Praze a okolí trvale roste. Proto nyní velice vítáme další zpříjemnění každodenních cest za prací, do školy či na výlet,“ řekl Tomčík.

V části vlaků i zásuvky

V rámci projektu wi-fi v CityElefantech je příslušnou technologií vybaveno celkem 246 vozů a wi-fi v nich pokrývá 25 420 sedaček. Denně najedou tyto patrové příměstské vlaky přes 35 000 kilometrů na území pěti krajů. Do pražských souprav CityElefant jsou navíc postupně doplňovány elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro dobíjení přenosné elektroniky cestujících. Díky tomu je nyní cesta vlakem do zaměstnání nebo do školy ještě jednodušší. Lidé v nich mohou pohodlně surfovat na internetu, číst, pracovat nebo se bavit.

Patrové jednotky CityElefant obsluhují páteřní S linky Pražské integrované dopravy z hlavního města do Kolína přes Český Brod i přes Nymburk, do Milovic, Benešova u Prahy, Berouna a do Kralup nad Vltavou a dále až do Ústí nad Labem. Obsluhují také některé vlaky do Přelouče a Pardubic. V Moravskoslezském kraji jezdí na páteřních linkách z Opavy přes Ostravu do Havířova a Českého Těšína, z Ostravy přes Karvinou do Mostů u Jablunkova a na některých spojích ve směru Studénka.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

Pardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupištěPardubice hlásí hotové 1. a 2. nástupiště

28.7.2022 - Hned dvě významné dopravní stavby výrazně ovlivnily provoz na železnici na východě Čech. Už bezmála dva roky se modernizuje hlavní nádraží v Pardubicích a zároveň se od loňského května kompletně rekonstruuje trať mezi… »

ČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCSČD převzaly lokomotivu zpětně vybavenou ETCS

30.6.2022 - České dráhy převzaly první vozidlo zpětně dovybavené palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS. Prototypový stroj řady 362 WTB zároveň získal od Drážního úřadu povolení k běžnému provozu a uvedení na trh. V… »

Legendární Gorily pomalu dosluhujíLegendární Gorily pomalu dosluhují

29.6.2022 - Poslední tři páry denních spojů na tratích v tuzemsku v současnosti dopravují legendární slovenské lokomotivy řady 350 známé pod přezdívkami Gorila nebo také Krysa. Několik desetiletí ovládaly dopravu na rušné trati mezi Prahou,… »

 

Všechny články rubriky Provoz

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika