Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Na zubačku ze Štrby opět vyjely vlaky
6.4.2022 - Po rok a půl trvající pauze se návštěvníci Vysokých Tater dočkali obnovení provozu na známé ozubnicové železnici vedoucí ze Štrby na Štrbské pleso. Původní vlaky, které na trati jezdily od roku 1970, nahradila zcela nová vozidla s hybridním pohonem od firmy Stadler Rail. Tím se završila celková rekonstrukce této dráhy, zahájená v létě roku 2020.
DB objednává 43 nových vlaků ICE
5.4.2022 - Německý dopravce Deutsche Bahn (DB) omlazuje svůj vozidlový park. U společnosti Siemens si nedávno objednal celkem třiačtyřicet rychlovlaků ICE 3neo. První soupravy z nové objednávky vyjedou už na konci letošního roku. Investice do jednotek činí v přepočtu více než 36,5 miliardy korun a navazuje na zakázku z roku 2020.
Přesun vrtné soupravy na stavbě v Brně
4.4.2022 - Nebývá obvyklé, aby se železniční nákladní doprava ve větší míře podílela na modernizaci silniční infrastruktury. Jedinou výjimkou, která svým objemem a rozsahem stojí za zmínku, je přeprava cementu na modernizaci dálnice D1. V letech 2013–2021 vlaky ČD Cargo dovezly do různých stanic v blízkosti této dopravní tepny přes 200 tisíc tun speciálního silničního cementu.
Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí
1.4.2022 - Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.
Kocoury čeká omlazovací kúra
31.3.2022 - České dráhy nechají kompletně zrekonstruovat ve firmě CZ LOKO všech čtrnáct motorových lokomotiv řady 742. Zakázku za bezmála sedm set milionů Kč by měla společnosti dokončit do dvou let. Po modernizaci budou lokomotivy označeny řadou 742.21 a ponesou obchodní název EffiShunter 1000M.
