Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Metro nemělo své fotoalbum Tak ho udělal
4.3.2022 - Obvykle zde přinášíme příběhy milovníků železnice anebo těch, kteří jsou s ní nějakým způsobem spjatí a jsou něčím zajímaví. Tentokrát uděláme výjimku. Poněkud odhlédneme od klasických vlaků a zavítáme do tunelů podzemky. Přinášíme příběh Borise Koguta. Muže, který nejenže fotí v metru, ale vydává o tom i knihy. V jeho fotoarchivu se skví kousky z celé Evropy. Ke každému setu navíc přidává zajímavý příběh.
Uhlí z Austrálie zamířilo do Děčína po vodě
3.3.2022 - Do přístavu v severočeském Děčíně-Loubí dorazila koncem ledna loď Bohemia společnosti EVD naložená černým koksovatelným uhlím z Austrálie. Šlo o vůbec první pokus o nalezení alternativy přepravy s ohledem na chystanou výluku na železničním úseku Děčín – Bad Schandau a případně i na vlečce v samotném přístavu. Doposud se uhlí vozilo přímo z Rotterdamu.
Zkušební laboratoř VUZ vykročila mimo ZC Velim
2.3.2022 - Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) a jeho Zkušební laboratoř si zakládají na absolutní nestrannosti, profesionalitě a vynikající kvalitě zkoušek. Zkušební laboratoř se hodlá rozšířit a zlepšit v oblasti portfolia zkoušek a kapacity a přilákat do firmy další špičkové experty. Chce například investovat i do nové mobilní laboratoře.
V Radotíně vyroste nová odbavovací hala
1.3.2022 - Rok 2022 bude znamenat pro práce na významné stavbě mezi Prahou-Smíchovem a Radotínem velké finále. Poslední část rozsáhlé rekonstrukce totiž skončí letos v prosinci. Modernizace zlepší dopravní situaci na této velmi vytížené železniční trati na západním okraji Prahy. Díky ní se například výrazně navýší kapacita dráhy a zvedne se i rychlost vlaků. Opravy vyjdou na 3,6 miliardy korun. Informovala o tom Správa železnic.
Vectrony s Taurusy obsazují trůn
28.2.2022 - InterJety, elektrické jednotky rodiny Panter, objednané motorové jednotky či bezmála dvě stovky nových osobních vozů pro rychlost 230 km/h. Výčet moderní techniky, která je nebo brzy bude pýchou vozidlového parku ČD. V posledních dekádě se ale výrazně proměňuje i flotila lokomotiv. Dopravce pomalu vyřazuje stroje řady 150.2, do důchodu se chystají také zástupkyně řad 151 anebo 371. Nahrazují je především Taurusy a Vectrony. Přinášíme přehled techniky a odpověď na otázku, která trakce bude mít u ČD v budoucnu hlavní slovo.