Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Přesun vrtné soupravy na stavbě v Brně
4.4.2022 - Nebývá obvyklé, aby se železniční nákladní doprava ve větší míře podílela na modernizaci silniční infrastruktury. Jedinou výjimkou, která svým objemem a rozsahem stojí za zmínku, je přeprava cementu na modernizaci dálnice D1. V letech 2013–2021 vlaky ČD Cargo dovezly do různých stanic v blízkosti této dopravní tepny přes 200 tisíc tun speciálního silničního cementu.
Plecháče, Banány, Peršingy a Bastardi se pomalu loučí
1.4.2022 - Modernizace vozidlového parku, nová pravidla údržby ECM od letošního léta a zavedení ETCS od 1. ledna 2025 na hlavních koridorech vedou k postupnému vyřazování neperspektivních vozových řad. České dráhy v této dekádě vyřadí celkem 900 starších vozidel a nahradí je moderními lokomotivami a jednotkami.
Kocoury čeká omlazovací kúra
31.3.2022 - České dráhy nechají kompletně zrekonstruovat ve firmě CZ LOKO všech čtrnáct motorových lokomotiv řady 742. Zakázku za bezmála sedm set milionů Kč by měla společnosti dokončit do dvou let. Po modernizaci budou lokomotivy označeny řadou 742.21 a ponesou obchodní název EffiShunter 1000M.
ČD otevřely novou opravárenskou halu
30.3.2022 - České dráhy otevřely moderní opravárenskou halu v Plzni. Reagují tím na rostoucí počet nových vlaků v západních Čechách a potřebu zajistit pro ně kvalitní zázemí. Opravárenská hala nabízí 400 metrů kolejí, dílny, soustružnu, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. Výstavba hal tím nekončí. V rámci projektu bylo investováno přibližně 200 milionů korun.
Simulátory jsou stoprocentně vytížené
29.3.2022 - Simulátory pro strojvedoucí, které si České dráhy pořídily před třemi roky, se osvědčují. Za rok dokážou otestovat tisíce zaměstnanců a jejich vytíženost je prý stoprocentní. Zařízení za více než třicet milionů korun pro ČD provozuje Dopravní vzdělávací institut (DVI) v Praze a České Třebové. Čeká je navíc další vylepšení.