Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Pendolina získají zabezpečovač ETCS
10.5.2022 - Moderní jednotky řady 680 Českých drah, které cestující dobře znají pod označením Pendolino, dostanou moderní evropský vlakový zabezpečovač ETCS (European Train Control System). ČD - Telematika ve spolupráci se společností Alstom vybaví všech sedm vozidel řady 680 mobilní částí této špičkové technologie. Stane se tak na základě výsledku výběrového řízení vypsaného ČD. Předpokládaná hodnota zakázky činí zhruba 410 milionů Kč.
CityElefant vyjel v novém nátěru
9.5.2022 - Do provozu na konci dubna zamířil první vlak v novém barevném schématu Pražské integrované dopravy (PID). Jedná se konkrétně o elektrickou jednotku 471.060 CityElefant Českých drah. Ta získala nový lak během opravy ve stupni R3 v dílnách dceřiné společnosti dopravce DPOV v Nymburce.
ČD objednaly 50 Vectronů pro rychlost 230 km/h
6.5.2022 - České dráhy podepsaly v závěru března smlouvu se společností Siemens Mobility ČR smlouvu na nákup padesáti lokomotiv Siemens Vectron MS pro maximální rychlost 230 km/h. Součástí kontraktu je full servis na 15 let. Určeny jsou pro provoz na konvenčních i vysokorychlostních tratích. Dopravce je nasadí na spoje do Německa, Rakouska, na Slovensko a do Maďarska. Dodávány by měly být postupně od prosince 2025.
Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory
5.5.2022 - Od roku 2025 se bez jednotného evropského zabezpečovače ETCS vlaky ani infrastruktura neobejdou. Platí to i pro tuzemsko. Vláda loni v září schválila Plán moderního zabezpeče-ní české železnice – implementace ETCS, který navazuje na Národní implementační plán ERTMS z roku 2017. Navrhuje postupné zavedení jednotného evropského vlakového za-bezpečovacího zařízení ETCS na 4 800 km tratí do roku 2030 a na celou síť do roku 2040. Zvýšit má úroveň bezpečnosti a umožnit lepší využití kapacity železniční dopravy v ČR. Naváže tak na již běžící zajištění koridorových a hlavních tratí touto technologií.
Před 20 lety se na běžné trati v ČR prvně jelo rychlostí 200 km/h
5.5.2022 - Byla to událost, o níž se svého času především mezi železničáři a experty z oboru mluvilo hodně dlouho. V dubnu roku 2002 se poprvé v historii prohnal vlak po českém území na veřejně provozované trati rychlostí přesahující 200 km/h. Vytvořil tak rekord na běžných železničních kolejích v ČR mimo zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ), kde se pochopitelně jelo už i vyšší rychlostí.