Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy

Hlavní zprávy - všechny zprávy

Výletní vlaky se probudily ze zimního spánkuVýletní vlaky se probudily ze zimního spánku

14.4.2022 - V původně plánovaném termínu – poslední březnový víkend – začala letošní turistická sezona na železnici v Praze a Středočeském kraji. České dráhy ve spolupráci s Pražskou integrovanou dopravou, hlavním městem Prahou a Středočeským krajem začaly opět vypravovat oblíbené vlaky do známých atraktivních míst v celém regionu.

Celý článek »

 

Obnovu lanovky na Ještěd urychlí memorandum Obnovu lanovky na Ještěd urychlí memorandum

13.4.2022 - České dráhy, Liberecký kraj, statutární město Liberec a TMR Ještěd uzavřely začátkem března memorandum k obnově lanové dráhy z Liberce-Horního Hanychova na Ještěd. Podepsaná listina by podle signatářů měla pomoci připravit nejvhodnější a především nejefektivnější model spolupráce při obnově a provozu lanovky na Ještěd.

Celý článek »

 

Do Střezimíře se vydaly BardotkyDo Střezimíře se vydaly Bardotky

12.4.2022 - Dvojice motorových lokomotiv 749.250 a 749.008, přezdívané Bardotky či Barčy, nakonec stanula v čele zvláštního vlaku, který se poslední březnovou sobotu vydal z Prahy do Střezimíře a Tábora. Původně plánovaná Rosnička 464.202 nemohla kvůli přetrvávajícímu suchu a v souvislosti s ním vyhlášenému zákazu jízd parních strojů vyjet.

Celý článek »

 

ČD ověřily provoz Vectronu s netrakční jednotkou railjetČD ověřily provoz Vectronu s netrakční jednotkou railjet

11.4.2022 - České dráhy ve spolupráci se společností Siemens Mobility uskutečnily ve dnech 22. až 24. března praktické ověření spolupráce lokomotiv Vectron s netrakční jednotkou railjet. Cílem zkoušky bylo reálné otestování a doladění spolupráce softwaru na lokomotivách řady 193 Siemens Vectron, které provozují ČD, a modrých netrakčních jednotek ČD railjet.

Celý článek »

 

Když se vlakem prchalo za železnou oponuKdyž se vlakem prchalo za železnou oponu

8.4.2022 - Systém ostnatých drátů, betonových stěn, minových polí, strážných stanovišť a samostřílů. Tak kdysi vypadala železná opona. Hranice, která bezmála čtyřicet let oddělovala Československo řízené moskevskými politiky od svobodného západního světa. Hlavním cílem zátarasů bylo zastavit úprk občanů naší země, byť to takto propaganda nikdy neuváděla, a naopak vždy zdůrazňovala ochranu republiky před nájezdy západních agentů a dalších živlů. Připomeňte si s námi několik příběhů z té doby, v nichž hrál hlavní úlohu při útěku právě vlak.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika