Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Diskutovali o elektromobilitě na železnici
25.10.2019 - V konferenčním sále zámku ve Žďáru nad Sázavou se v první polovině října uskutečnil 10. ročník tradiční mezinárodní konference pořádané Českými drahami ve spolupráci s řadou subjektů v čele s Dopravní fakultou Jana Pernera Univerzity Pardubice a Krajem Vysočina.
Den železničářů slavilo tisíc lidí
24.10.2019 - Luženské ČD Muzeum vzdalo na konci září hold práci železničářů. Podle Miloslava Kothery, ředitele Centra historických vozidel ČD, akci muzeum pořádá každoročně. Při Dni železničářů, jak se akce jmenovala, dopravce z Lužné u Rakovníka vypravil několik párů historických, parních vlaků do Chomutova a Kolešovic.
Kvalita je největší konkurenční výhodou VUZ
23.10.2019 - Na Železničním zkušebním okruhu Výzkumného ústavu železničního (VUZ) v Cerhenicích si výrobci kolejové techniky podávají dveře. Fixní rezervaci na testování může dceřiná společnost Českých drah nyní nabídnout nejdříve na začátku roku 2022. A to si ještě budou muset výrobci pospíšit. Stojí za tím unikátní komplexnost nabízených služeb VUZ, nesporná vysoká kvalita odvedených činností a do jisté míry i práce obchodního oddělení zkušebnictví, v jehož čele stojí Ondřej Machálek.
ČD Cargo obnovuje vozidlový park
22.10.2019 - Obnova vozidlového parku je jedním z dlouhodobých cílů ČD Cargo. Proces obnovy byl nastartován rozhodnutím o nákupu interoperabilních lokomotiv Vectron, kterých má dceřiná společnost Českých drah k dispozici již 12. Tyto lokomotivy umožnily ve větší míře rozjet zahraniční expanzi naší společnosti, a tak není divu, že se s nimi dnes setkáme nejen na tratích v ČR, ale především v Německu, Rakousku a dalších zemích.
Z regionálních vlaků se rodí nové rychlíky
21.10.2019 - Moderní, původní konstrukcí regionální nízkopodlažní vlaky se stále více prosazují v rychlíkové dopravě. Pro skalní železničáře něco neobvyklého je k vidění stále více napříč celou Evropou. V současné ekonomické situaci na otevřeném dopravním trhu je to však logický krok dopravců, kteří chtějí uspět v konkurenci s jinými dopravními prostředky. Ty na sto let trvající monopol železnice útočí ze všech stran.
