Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy

Hlavní zprávy - všechny zprávy

Heligón znovu brázdí tuzemské kolejeHeligón znovu brázdí tuzemské koleje

12.8.2019 - Nedávno byla v depu historických kolejových vozidel ČD v Lužné u Rakovníka oživena lokomotiva 414.096. Podívejme se v této souvislosti krátce do historie tohoto významného skvostu. Už v březnu 1885 dodala Vídeňská lokomotivka ve Floridsdorfu vůbec první stroj řady BF IV, objednaný pro železnici pod průsmykem Arlberg v Alpách. Rakouské státní dráhy začaly poté objednávat nový typ pro celou síť soukromých drah, které nově převzaly do provozu.

Celý článek »

 

Tváře VUZ: Naším hlavním mottem je nezávislostTváře VUZ: Naším hlavním mottem je nezávislost

12.8.2019 - Výzkumný ústav železniční a jeho Zkušební laboratoř pracují pro všechny evropské výrobce kolejových vozidel. Zároveň díky absolutní nestrannosti a kvalitě zkoušek se těší skvělému renomé. Laboratoř si však není třeba představovat jako místnost s bílými obkladačkami. Specialisté v čele s Petrem Chlumem tvrdí, že laboratoří je v podstatě každé stanoviště vozidel.

Celý článek »

 

České dráhy zajistily unikátní přepravu veteránůČeské dráhy zajistily unikátní přepravu veteránů

12.8.2019 - ČD opět potvrdily, že spolu s cestujícími bezpečně do cíle přepraví i jejich automobily. Tentokrát totiž z Prahy do Popradu převezly veterány věhlasných značek v hodnotě desítek milionů korun.

Celý článek »

 

ETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybíETCS ve Švýcarsku: přínos zatím chybí

9.8.2019 - Evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS funguje v celém Švýcarsku na úrovni 1, tedy včetně návěstidel podél trati. Na vybraných úsecích jako například v základnových tunelech Gotthard či Lötschberg nebo na nové trati Mattstetten – Rothrist pracuje na úrovni 2, což znamená bez návěstidel. Momentálně se ve stupni 2 nachází celkem 250 kilometrů švýcarských železničních tratí.

Celý článek »

 

Kyberbezpečnost ČD se zvyšujeKyberbezpečnost ČD se zvyšuje

9.8.2019 - České dráhy budou muset ještě více zabezpečit své IT systémy, koncové stanice i sítě. V dohledné době se totiž zřejmě stanou poskytovatelem Základní služby státu a budou muset zavést řadu opatření, která se dotknou i zaměstnanců. Vysokou míru bezpečnosti stanovuje zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB). Naopak cestující zůstanou změn ušetřeni.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika