Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Sezona na jihu Čech skončila úspěchem
4.12.2019 - Železnice na jihu Čech má za sebou další úspěšný rok. Díky Českým drahám region navštívily desetitisíce cestujících. Dopravce tu totiž vypravil řadu speciálů, včetně těch, které táhla parní lokomotiva Všudybylka. Služby ČD v létě velmi ocenili i vodáci.
Zvyšování rychlosti na české železnici: 120 km/h
4.12.2019 - Důležitou charakteristikou každého vyspělého železničního systému je nejvyšší provozní rychlost a její patřičné využívání. Vyjadřuje atraktivitu železnice ve vztahu k cestujícím i přepravcům. Proto je nezbytné, aby tratě, způsob zabezpečení jízdy vlaků, pevná trakční zařízení, vozidla, ale i jízdní řád či předpisy respektovaly jednotnou hodnotu nejvyšší možné provozní rychlosti. Teprve v takovém případě jsou možnosti železnice optimálně využité. Pochopitelně ale jen na určitou dobu. Vývoj techniky jde totiž stále dopředu, a ani železnice nemůže stát stranou, a tak je její občasný „upgrade“ nezbytností. Jinak by ve svém vývoji ustrnula v minulosti.
Vypravíme 5 000 bezbariérových vlaků denně
3.12.2019 - V přístupu k lidem se zdravotními omezeními se ukazuje nejen vyspělost společnosti, ale i odpovědnost samotných firem. České dráhy proto na žádost ministerstva dopravy opět vypravily speciální bezbariérový spoj Reha Expres, který koncem října dopravil z Prahy do Brna a zpět návštěvníky veletrhu Rehaprotex. Na palubě byli kromě generálních ředitelů ČD a SŽDC také premiér s ministrem dopravy.
Literární vlak připomněl cesty za svobodou
2.12.2019 - Letošní festival Literární Františkovy Lázně, jehož součástí byla i tradiční jízda zvláštního happeningového vlaku, se nesl nejen ve znamení zvučných jmen autorů, ale i připomenutí cest za svobodou, kterou dokázala zprostředkovat železnice.
Pětioký: Nezkazíme si jméno nekvalitní prací
29.11.2019 - Marka Pětiokého ještě v dobách studií na vysoké škole ani nenapadlo, že mu jednou pod rukama projdou projekty na největší tuzemské železniční stavby. Pak ale nastoupil do Kanceláře autorizované osoby Výzkumného Ústavu Železničního a postupem času se vypracoval až na pozici vedoucího. Dnes je členem vedení týmu expertů, kteří by si rádi troufli i na hodnocení projektů vysokorychlostních tratí.