Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Na bezpečnostní konferenci se řešila ochrana cestujících a vlaků ČD
8.11.2019 - České dráhy mají ambici stát se hlavním koordinátorem v komunikaci mezi bezpečnostními experty dopravců z okolních zemí a příslušníky policie a současně i koordinátorem bezpečnosti na mezinárodních vlacích do Polska, na Slovensko a do Maďarska. V souladu s tímto záměrem uspořádaly České dráhy začátkem října v Masarykově salonku pražského Masarykova nádraží mezinárodní konferenci.
Muzeální pantograf se vrátil do Prahy. Na Den PID
7.11.2019 - Den Pražské integrované dopravy, jehož posledním letošním dějištěm se druhou říjnovou sobotu staly středočeské Strančice, ozdobila historická, elektrická jednotka řady EM 475. 1. Muzeální kousek na trati Praha – Benešov doplnila souprava s patrovými vozy řady Bdmteeo a Brejlovcem 754.004 nebo vůz M 131.1130 zvaný Hurvínek.
DPOV montuje wi-fi do desítek vozidel ČD
7.11.2019 - Prakticky ve všech podnicích DPOV se v současnosti usilovně pracuje na instalaci technologie sloužící pro příjem bezdrátového internetu ve vlacích. Wi-fi je nyní umisťována do celé řady vozidel Českých drah. Jedná se jak o osobní vozy první nebo druhé třídy, tak i o lůžkové a lehátkové vagony. Stranou nezůstávají ani vybrané motorové či řídicí vozy. Veškerou činnost zabezpečuje dceřiná společnost Českých drah DPOV pod vedením manažera projektu Radomíra Hejzlara.
VUZ na Traku 2019: Poláci projevili zájem o testování
6.11.2019 - Polský Gdaňsk má za sebou největší veletrh železniční techniky v zemi – Trako 2019. Mezi vystavovateli nechyběl ani Výzkumný ústav železniční (VUZ), dceřiná společnost Českých drah. Na akci nepředstavil jen své široké portfolio služeb, zástupci společnosti využili čas i k jednání s obchodními partnery.
Autovlaky brázdí koleje už několik desetiletí
5.11.2019 - Myšlenka autovlaku je s nadsázkou vlastně stejně stará jako železnice. Už na počátku provozu prvních železnic se totiž objevil nápad, že by se na železniční vůz naložil celý kočár, ve kterém by lidé absolvovali svoji cestu místo železničního vagonu. Na mnohých historických obrázcích z otevírání prvních železnic v Evropě jsou takové případy i vyobrazeny, ale jak víme, tato myšlenka se nějak nerozšířila.