Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Terezu k lokomotivám přivedli kamarádi
28.1.2020 - Patří k jedné z mála žen, které pravidelně usedají za pulty motorových nebo elektrických lokomotiv Českých drah. Rodačka z Havlíčkova Brodu Tereza Marková už druhým rokem vozí cestující na pravidelných spojích jak na Vysočině, tak i v sousedním Středočeském kraji, odkud ji zná řada pravidelných cestujících jak z motorových jednotek RegioNova nebo RegioSpider, tak i z malých motorových vozů řady 810. Strojvůdkyní se stala hlavně díky svým kamarádům a dodnes toho nelituje.
ČD Cargo a technologie Innofreight
27.1.2020 - V komoditě „dřevo“ jsou nástavby Innofreight, respektive WoodTainery využívány již od července roku 2005, a to v přepravách dřevní štěpky z pil ve Ždírci nad Doubravou a z Plané u Mariánských Lázní do zpracovatelských závodů ve Štětí a v Paskově. Projekt přepravy dřevní štěpky tímto systémem do plzeňské teplárny získal v roce 2012 zvláštní cenu ministerstva životního prostředí. V současné době přepravíme ve WoodTainerech asi 350 tisíc tun štěpky za rok. Technologie Innofreight však nabízí i řešení pro přepravy dřeva z míst těžby do míst jeho zpracování.
ETCS není pro VUZ problém
24.1.2020 - Vedoucí oddělení ERTMS ve Výzkumném Ústavu Železničním (VUZ) Jan Vašků měl železnici v genech. Není divu, že ihned po státnicích nastoupil do dceřiné společnosti Českých drah. Nyní má na starosti problematiku strukturálního subsystému Řízení a zabezpečení (CCS), tedy primárně technologií ETCS a GSM-R, souhrnně označovaných pojmem ERTMS. Jeho oddělení potvrzuje, že VUZ dokonale otestuje a nestranně certifikuje prakticky vše. A právě to zákazníci nejvíce oceňují.
Krátký život turbínových lokomotiv v Československu
23.1.2020 - V době svého vzniku byly na železnici považovány za vhodnou alternativu k elektrické trakci. Od turbínových lokomotiv si mnozí slibovali především úspory tehdy nedostatkové elektrotechnické mědi, ale i oceli a cementu při plánované elektrizaci tratí v tuzemsku. Dva prototypy vyrobila plzeňská škodovka v letech 1958 a 1960. Zkušební provoz zajišťovalo lokomotivní depo v Plzni. Éra těchto hlučných strojů však bohužel netrvala příliš dlouho.
ČD - Telematika otestovala datový přenos 1,2 Tbit/s
22.1.2020 - Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika v listopadu úspěšně otestovala datový přenos s kapacitou 1,2 Tbit/s, a to v běžném provozu stávající DWDM sítě. Test se uskutečnil ve spolupráci se sdružením CESNET s využitím technologie firmy ECI, globálního dodavatele řešení pro poskytovatele služeb, kritické infrastruktury a provozovatele datových center. Výsledky testu jsou zajímavé především pro subjekty zabezpečující kritickou infrastrukturu státu a telekomunikační operátory, proto jejich zástupci testování přihlíželi.