Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Léto na železnici: Kam vyrazit?
7.7.2020 - Doba koronavirová pominula a vlak se opět stal ideálním společníkem při výletech do přírody nebo k našim zahraničním sousedům. Vzít s sebou si samozřejmě můžete i kolo. České dráhy kromě toho vypraví také řadu parních vlaků. Při všech cestách lze využít výhodnou Jízdenku na léto. Osvědčila se rovněž mobilní aplikace ČD Vlakem na výlet. Co vše na vás během července a srpna čeká? Přinášíme řadu tipů na nadcházející léto.
Práce na tunelu Semmering jsou v polovině
1.7.2020 - Správce rakouské infrastruktury ÖBB-Infrastruktur ohlásil, že ražba úpatního tunelu u průsmyku Semmering je ve své polovině a staveniště jsou po ústupu pandemie koronaviru znovu otevřená. Budování sedmadvacet kilometrů dlouhého tunelu začalo už před osmi lety.
Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h
30.6.2020 - Švýcarský železniční tunel Ceneri má za sebou další významné milníky. Kromě toho, že tamní Dopravní úřad povolil zkušební provoz, jím poprvé projela i souprava ICE-S německé společnosti Deutsche Bahn (DB) rychlostí 275 km/h. Testování a instalaci všech potřebných technologií na několik týdnů zastavila pandemie koronaviru. Termín zářijového otevření by však tato komplikace neměla ohrozit.
Jaroslav Rudiš: Pandemie mě paradoxně uklidnila
29.6.2020 - Je známý nejen v České republice, ale hlavně v německy mluvících zemích, kde se jeho romány hojně čtou i vydávají. Spisovatel Jaroslav Rudiš, který je pověstný náklonností k vlakům – proslavila ho železničářská komiksová trilogie a film Alois Nebel, pracoval v řadě rozmanitých profesí, například jako učitel, hotelový portýr či jako novinář. Od roku 2006 je na volné noze a věnuje se beletrii, divadelní scenáristice a rockové hudbě se svou kapelou Kafka Band. Žije dlouhodobě v Berlíně, ale ČR často navštěvuje. Jak jinak než vlakem.
ČD Cargo a výlukové přepravy
25.6.2020 - Jaro je obdobím, kdy se opět naplno rozbíhají výlukové práce na železnici. Na jednu stranu působí provozní problémy a jsou příčinou vícenákladů při realizaci přeprav po odklonových trasách, na stranu druhou pro naši společnost představují příležitost a potenciál pro získávání dalších tržeb.