Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h

Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h

30.6.2020 – autor: JOSEF HOLEK Foto: ALPTRANSIT SAN GOTTARDO

Švýcarský železniční tunel Ceneri má za sebou další významné milníky. Kromě toho, že tamní Dopravní úřad povolil zkušební provoz, jím poprvé projela i souprava ICE-S německé společnosti Deutsche Bahn (DB) rychlostí 275 km/h. Testování a instalaci všech potřebných technologií na několik týdnů zastavila pandemie koronaviru. Termín zářijového otevření by však tato komplikace neměla ohrozit.

Tunelem Ceneri projela souprava ICE-S rychlostí 275 km/h

Švýcaři dokončují práce na úpatním tunelu Ceneri, další železniční stavbě pod masívem Alp. Ceneri se tak postaví po bok již zprovozněných tunelů Gotthardského a Lötschberského a stane se tak součástí spojení Neue Eisenbahn-Alpentransversale (NEAT). Na stavbě pracuje společnost AlpTransit Gotthard (ATG), kterou pro výstavbu tunelů založily Švýcarské spolkové dráhy (SBB).

Zdejší Federální dopravní úřad vydal v únoru povolení k zahájení zkušebního provozu při zapnuté trakční soustavě a aktivaci bezpečnostních systémů včetně zabezpečovače ETCS Level 2. Po ukončení přípravných prací zahájil provozovatel zkušební provoz. Bohužel, stejně jako všude po celém světě, zabrzdila veškeré činnosti pandemie koronaviru COVID-19. „Dohoda o obnovení zkoušek byla dosažena 20. dubna poté, co dodavatel tunelů AlpTransit Gotthard AG uzavřel jednání se zdravotnickými specialisty a s Federálním úřadem pro veřejné zdraví,“ informoval server Railway Gazzete s tím, že při veškerých činnostech musí být dotčení pracovníci chráněni před nákazou virem uniklým z Číny.

Testuje se i nadále

Zkoušky tedy probíhají za přísných bezpečnostních podmínek s nepřetržitým sledováním. ATG navíc pro každou směnu určilo zdravotního manažera, jenž zajišťuje dodržování pokynů v oblasti veřejného zdraví. Zkušenosti ukázaly, že stanovené hygienické a zdravotní předpisy je možné v průběhu práce dodržovat.

Součástí testování, které bylo spuštěno 1. března, byl na sklonku dubna i průjezd soupravy rychlovlaku ICE-S zapůjčené Deutsche Bahn. Ten v Ceneri tunelu dosáhl rychlosti 275 km/h. První zkušební jízdy se uskutečnily se spuštěným zabezpečovačem ETCS Level 2. K testování digitálního, rádiového spojení GSM-R posloužil zkušební speciál od SBB. 

Po prázdninách naplno

Testování zhruba 15 km dlouhého tunelu mezi Camorinem a Vezií bude pokračovat až do začátku září, kdy bude stavba předána SBB – ta zahájí zkušební provoz. Běžné zprovoznění je naplánováno na prosinec letošního roku. Počítá se s tím, že jím za hodinu projedou čtyři nákladní a šest osobních vlaků jedním směrem.

Práce na úpatním tunelu byly zahájeny v roce 2006 a jde o poslední etapu rozsáhlé modernizace železnice mezi švýcarským Curychem a severo­italským Milánem. Cesta mezi oběma městy by tak neměla trvat déle než tři hodiny i díky traťové rychlosti 250 km/h, kterou mohou vlaky v tunelu využít. Do souboru staveb je zahrnutý i Gotthardský tunel.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Rakouská Westbahn získá čtyři kolejeRakouská Westbahn získá čtyři koleje

24.7.2020 - ÖBB Infrastruktur AG pokračuje v modernizaci nejvytíženější rakouské železnice z Vídně na západ země, která je známá jako Westbahn. Cestu k jejímu rozšíření na čtyřkolejnou trať mezi Lincem a Welsem nyní otevřel Spolkový… »

Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje Nádraží ve Warnemünde má novou podobu i spoje

23.7.2020 - DB zmodernizovala koncové nádraží v přímořských lázních Warnemünde, které patří k vyhledávaným turistickým místům na pobřeží Baltského moře. Do města navíc nyní zajíždějí přímé spoje nové linky InterCity z… »

Práce na tunelu Semmering jsou v poloviněPráce na tunelu Semmering jsou v polovině

1.7.2020 - Správce rakouské infrastruktury ÖBB-Infrastruktur ohlásil, že ražba úpatního tunelu u průsmyku Semmering je ve své polovině a staveniště jsou po ústupu pandemie koronaviru znovu otevřená. Budování sedmadvacet kilometrů dlouhého… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika