Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Císařskou dráhu z Velenic do Prahy zaplatila šlechtaCísařskou dráhu z Velenic do Prahy zaplatila šlechta

16.11.2016 - Spojit Vídeň s Prahou přes jižní Čechy chtělo mocnářství, respektive ředitelství drah, už v polovině devatenáctého století. V roce 1842 si proto nechalo vypracovat příslušnou studii. Bohužel z projektu sešlo a stát si vybral alternativní spojení přes Olomouc. Změny nastaly až o necelých dvacet let později, byť se těsně před vznikem o spojení s metropolí snažila Severní dráha císaře Ferdinanda. Projektem totiž chtěla zastínit konkurenční Společnost státní dráhy. Jenomže císař chtěl ještě vybudovat spojení z Českých Budějovic do Chebu přes Plzeň. Tuto možnost Severní dráha ale nakonec neakceptovala a stát koncesi v roce 1866 přiklepl k.k. privilegierte Kaiser-Franz-Josephs-Bahn (KFJB), tedy Soukromé dráze Františka Josefa I.

Celý článek »

 

Lokálka v Podorlicku slavila výročí tisícího kilometruLokálka v Podorlicku slavila výročí tisícího kilometru

28.10.2016 - Oslavami včetně jízd parního vlaku taženého lokomotivou 464.008 si nejen představitelé Českých drah v sobotu 10. září připomněli 110. výročí zahájení provozu na místní dráze Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických horách. Tedy jedné z lokálek, které byly vystavěny na základě zemského zákona č. 8 ze 17. prosince 1892 „o zvelebení železnictví nižšího řádu“ s podporou a zárukou Království českého, chcete-li Země české. Na Moravě fungovaly jiné systémy garance.

Celý článek »

 

Děčín a Podmokly: vzestup a pád jednoho dvojměstíDěčín a Podmokly: vzestup a pád jednoho dvojměstí

12.10.2016 - Toto dvojměstí na severu Čech zažilo v minulém století průmyslový, vojenský a společenský rozmach, ale i velký pád. Děčín a Podmokly zároveň potkala také velká proměna obyvatel a odehrály se tu vůbec nejzásadnější změny v jejich mnohaleté historii, včetně těch dopravních.

Celý článek »

 

Jak se stavěla dráha přes Pošumaví do centra ChodskaJak se stavěla dráha přes Pošumaví do centra Chodska

3.10.2016 - Přesně 128 let uplynulo 1. října od chvíle, kdy byl zahájen provoz v osobní i nákladní dopravě na téměř sto kilometrovém úseku z Horažďovic do Domažlic. Trať číslo 185, která tvořila část Českomoravské příčné dráhy vedoucí až na Slovensko, začíná ve stanici Horažďovice předměstí (dříve Balbína) a pokračuje přes Sušici a Klatovy do centra Chodska.

Celý článek »

 

Slovenská strela oslavila požehnaný věkSlovenská strela oslavila požehnaný věk

14.9.2016 - Před osmdesáti lety začala železnici brázdit Slovenská strela. České dráhy ji připomínají reklamním polepem na lokomotivě řady 380. Co ale má vlak, který den co den spojuje českou a slovenskou metropoli, za sebou? A jaký bude další osud motorového vozu z dílen kopřivnické Tatry?

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika