Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy
Historie - všechny zprávy
Fotogalerie: Nejstarší lokomotiva u ČSD dojezdila před 90 lety
31.5.2017 - Letos je tomu přesně devadesát let, které uplynuly od chvíle, kdy byly vyřazeny nejstarší lokomotivy, které kdy jezdily u bývalých Československých státních drah (ČSD). Fandové železnice si tento stroj díky archivním snímkům možná vybaví. Šlo dnes již trochu pozapomenutou řadu 311.2.
Fotogalerie: Elegantní a vrtošivé krásky ze Škodovky
26.5.2017 - Ve 20. a 30. letech minulého století dodaly plzeňské Škodovy závody tehdejším Československým státním drahám třiačtyřicet skvělých rychlíkových lokomotiv řady 387.0 zvaných Mikádo. Zejména v rychlíkové dopravě jezdily ještě v šedesátých letech 20. století, kdy vzrůstající provoz musely podpořit další lokomotivy. Novou posilou se po skončení druhé světové války staly stroje řady 498.0, kterým se začalo přezdívat Albatrosy. Staly se předchůdci pozdějších moderních „jedničkových“ Albatrosů řady 498.1.
Fotogalerie: Cvičení prověřilo připravenost záchranářů
27.4.2017 - Tragicky skončila srážka vlaku s autobusem na pražském Chodově. Nehoda si vyžádala přes pět desítek mrtvých a řadu zraněných. Na místo vyjely všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně speciální velkokapacitní sanity. Naštěstí vše bylo jen jako, záchranáři a železničáři trénovali koordinaci jednotlivých činnosti v případě nehody s velkým počtem zraněných.
Trať Tábor – Bechyně jako průkopník elektrifikace
26.4.2017 - Ačkoli Česká republika rozlohou patří spíše k malým zemím, na jejím území se nachází řada nejrůznějších památek, u nichž můžeme dodnes žasnout nad důvtipem a odhodláním inženýrů a stavitelů předchozích generací. Trať z Tábora do Bechyně je toho důkazem, navíc se pyšní významným prvenstvím – jedná se o první elektrifikovanou železnici u nás a ve střední Evropě, kterou řadíme výhradně mezi železniční dráhy. S její výstavbou se začalo přesně před 115 lety.
Fotogalerie: Oranžové expresy by oslavily čtyřicátiny
27.3.2017 - Východoněmecká síť expresů spojující krajská města s východním Berlínem by nedávno oslavila 40 let od zahájení provozu. Oranžové expresy, jak se jim u nás říkalo pro neobvyklý oranžovo-krémový nátěr, u tuzemských železničářů vzbuzovaly zájem a svou odlišností možná tak trochu i závist.