Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Michal Štěpán: Železniční byznys musí v ČR dostat pravidlaMichal Štěpán: Železniční byznys musí v ČR dostat pravidla

20.12.2017 - Změny v podmínkách vracení jízdného, platby kartami ve vybraných vlacích, spuštění webových stránek s novým e-shopem, revitalizace Pendolina, propojení In Karty s Plzeňskou kartou a samozřejmě postupné otevírání trhu osobní železniční dopravy v Evropě s dopadem i na ČR a jejího národního dopravce. To jsou jen některé z věcí, které přinesl uplynulý rok. Nejen o tom, jaký byl, jsme hovořili se členem představenstva odpovědným za úsek osobní dopravy Michalem Štěpánem. »

Jiří Kafka: Důležité jsou pro nás reakce cestujícíchJiří Kafka: Důležité jsou pro nás reakce cestujících

6.12.2017 - Z pohledu Českých drah byla letní sezona na jihu Čech úspěšná. Národní dopravce se dokázal bez problémů vypořádat s náporem vodáků, tisíce lidí si také nenechaly ujít tradiční Šumavské léto s párou. Pochvalu si zasloužily i doplňkové služby. Provoz na zdejších lokálkách ale bohužel přechází na jiného dopravce. Nejen o tom jsme si povídali s obchodním ředitelem českobudějovického Regionálního obchodního centra ČD Jiřím Kafkou. »

Hana Dluhošová: Jsme připraveni začít nakupovat nové vlakyHana Dluhošová: Jsme připraveni začít nakupovat nové vlaky

21.11.2017 - České dráhy jsou připraveny v případě úspěchu v soutěžích na provoz dálkové i regionální dopravy pořídit desítky nových osobních vozů i elektrických a motorových jednotek. Nová železniční vozidla bude národní dopravce formou veřejných zakázek poptávat u mnoha výrobců. V rozhovoru pro Železničáře to potvrdila ředitelka odboru investic ČD Hana Dluhošová, která vede tento odbor již déle než 10 let. »

Milan Sáblík: Klíčové je správně vyhodnotit vážnost situace Milan Sáblík: Klíčové je správně vyhodnotit vážnost situace

7.11.2017 - Deset let funguje regionální dispečink národního dopravce v Brně, jehož zaměstnanci jsou uznávanými partnery nejen pro celostátní síťový dispečink, ale i pro další složky. Mezi ně patří například dispečerský aparát SŽDC nebo jihomoravský koordinátor integrované dopravy, firma KORDIS. Moravští dispečeři mají na kontě takřka patnáct a půl tisíce odpracovaných směn, tisíce stran směnových hlášení a nepočítaně řešení mimořádností či odřeknutých vlaků. O tom, jak dispečink funguje, jsme hovořili s Milanem Sáblíkem, který stál u jeho zrodu a dodnes je vedoucím tohoto pracoviště. »

Jiří Slezák: Bez efektivity by naše práce neměla smyslJiří Slezák: Bez efektivity by naše práce neměla smysl

26.10.2017 - Depo kolejových vozidel Česká Třebová je sice menší než Praha nebo Brno, ale má několik zvláštních specifik. Jedním z nich je například likvidace starých vyřazených vozů, lokomotiv či jednotek, dalším je provozování kabinové lanovky na Ještěd a do třetice je to rozšířená opravárenská činnost. Provádí zde hlavní a vyvazovací opravy elektrických lokomotiv nejen pro mateřskou společnost, ale i pro „dceru“ ČD Cargo. Nejen o fungování depa jsme hovořili s vrchním přednostou DKV Jiřím Slezákem. »

Kurt Bauer: Chceme ještě zrychlit spojení mezi ČR a RakouskemKurt Bauer: Chceme ještě zrychlit spojení mezi ČR a Rakouskem

16.10.2017 - Úspěšnost dlouhodobé spolupráce Českých drah s Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) podtrhují v současnosti především vlaky railjet nabízející rychlé a pohodlné cestování mezi Brnem a Prahou a přímé spojení do Vídně a Grazu v Rakousku. Nejen o nich jsme hovořili se šéfem dálkové dopravy rakouské železniční společnosti ÖBB- Personenverkehr AG Kurtem Bauerem. »

Michal Tarkoš: Peníze na likvidaci graffiti bychom využili jindeMichal Tarkoš: Peníze na likvidaci graffiti bychom využili jinde

2.10.2017 - Jak funguje provoz vlaků na úpatí Národního parku České Švýcarsko a v podhůří Krušných hor, jak se dá bránit vandalismu na železnici a na kolik přijde odstraňování škod? Nejen o tom jsme hovořili s Michalem Tarkošem z děčínské provozní jednotky pražského depa. Zmínil se však i o problému s nedostatkem kvalifikovaných zaměstnanců na některých pozicích. »

Pavel Krtek: Stojíme o další spolupráci s krajiPavel Krtek: Stojíme o další spolupráci s kraji

14.9.2017 - Hospodaření Skupiny České dráhy v prvním pololetí skončilo se ziskem 537 milionů korun. Udržel se také trend v nárůstu počtu cestujících. O aktuální situaci u národního dopravce, ale i o chystaných novinkách či investicích, jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD Pavlem Krtkem. »

Filip Hlubocký: Budoucnost je v moderních vozidlech a technologiíchFilip Hlubocký: Budoucnost je v moderních vozidlech a technologiích

31.8.2017 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v zemi denně vypravuje stovky vlakových spojů a pracuje na vylepšení svého vozidlového parku a nových odbavovacích technologiích. Současně se snaží být první volbou ve veřejné dopravě. S jakými problémy se potýká, ale i jaké má úspěchy partnerská společnost Českých drah, jsme hovořili s předsedou představenstva a generálním ředitelem ZSSK Filipem Hlubockým. »

Vladimír Štochl: Důležité slovo má kraj, tedy náš zákazníkVladimír Štochl: Důležité slovo má kraj, tedy náš zákazník

16.8.2017 - Vede ústecké Regionální obchodní centrum (ROC) už několik let. Jeho lidé zajišťují především tvorbu jízdního řádu regionální dopravy, opatření k výlukám SŽDC, propagaci Českých drah v regionu a spolupráci s partnery. Vladimír Štochl ale jedná často s tamním krajským úřadem, který objednává veřejnou dopravu. Co může sever Čech nabídnout turistům a jak národní dopravce podporuje rozvoj turismu? »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika