Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Dominanta Děčína změní do konce listopadu tvářDominanta Děčína změní do konce listopadu tvář

4.11.2013 - Železniční most spojující levý a pravý břeh Labe v Děčíně podstupuje výraznou omlazovací kúru. Stavba od svého vybudování v roce 1868 prochází v pořadí již třetí změnou. Právě probíhající rekonstrukce, do které bude investováno téměř 80 milionů korun, již měla být dokončena. Čáru přes rozpočet stavbařům i dopravcům však udělaly červnové povodně. »

Informace pod jednou střechou: DISOD pro dispečery Informace pod jednou střechou: DISOD pro dispečery

31.10.2013 - Dispečerský informační systém osobní dopravy zvaný DISOD zaujímá pozici nejdůležitějšího systému pro řízení provozu osobní železniční dopravy u Českých drah. Jde o novou aplikaci, která spojuje informace z více systémů v jediném místě šitém na míru dispečinku osobní dopravy ČD. Obsluha při řízení provozu je nyní snadnější a pohodlnější. »

Na Plzeňsku se naučili pracovat s výlukami v zádechNa Plzeňsku se naučili pracovat s výlukami v zádech

10.10.2013 - Plzeňský uzel se dlouhodobě potýká s velkou stavební činností. Může za to především budování 3. tranzitního koridoru. Rozsáhlá omezení s tím související se pak projevují na cestujících, ale i na provozních zaměstnancích. „Současné stavby zasahují prakticky do všech tratí, které Plzní procházejí. Aby nedocházelo ke kolizím, je nutná koordinace s dalšími významnými stavbami v kraji, například s přeložkou silnice I/26,“ říká ředitel KCOD Plzeň Vladimír Kostelný. »

Rychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastrukturyRychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastruktury

3.10.2013 - Na Vysočině najdeme tři tratě zásadního významu. Je to trať 230, respektive 250, spojující Brno s Havlíčkovým Brodem a Kolínem, následovaná neméně důležitou spojnicí 240 Brno – Jihlava a tratí 225 Jihlava – Veselí nad Lužnicí. Všechny tři hlavní tratě mají dvě klíčové charakteristiky: velké množství přepravených cestujících v rychlících a nízkou rychlost. V příštích měsících a letech dojde spíše jen k dílčím zlepšením. »

Čtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometryČtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometry

19.9.2013 - Pokud v těchto týdnech pojedete po hlavní železniční trati na Táborsku, můžete vidět stavbu 4. koridoru v přímém přenosu. Stavební firmy na konci června zahájily práce v úsecích Tábor – Sudoměřice u Tábora a Horusice – Veselí nad Lužnicí. Vidina kompletního koridoru včetně kratších jízdních dob se opět o něco více zhmotnila. Podle posledních slibů by měl být hotov v roce 2016, ale již nyní je jasné, že se to zřejmě nepodaří. »

Čekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do ZlínaČekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do Zlína

29.8.2013 - Myšlenka upravit a rozšířit trať vedoucí z Otrokovic do Zlína vznikla již ve dvacátých letech 20. století. Následně v letech třicátých započaly stavební práce, jejichž pozůstatky jsou dodnes viditelné. Nyní se snad blýská na lepší časy a Zlín se má brzy dočkat elektrifikované, částečně dvoukolejné tratě. Manažer infrastruktury SŽDC projekt zařadil do plánu investic na letošní rok. »

Stanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláštěStanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláště

15.8.2013 - Mezi aktuální stavby na prvním koridoru patří i úsek v Ústí nad Orlicí. Za necelé dva roky zde vlaky Českých drah budou moci jezdit podstatně vyšší rychlostí. Dramatickou změnou projde i samotné nádraží, neboť SŽDC má v plánu vybudovat novou budovu. Otázkou ale zůstává osud historického objektu, který je dosud v majetku Českých drah. »

Hospodaření Zásobovacího centra ČD pod stálým tlakem na úspory Hospodaření Zásobovacího centra ČD pod stálým tlakem na úspory

25.7.2013 - Žádná, ani ta sebemenší firma se neobejde bez skladového hospodářství. U Českých drah jde navíc o logisticky precizně propracovaný systém, který má na starosti organizační složka s názvem Zásobovací centrum. Ta se stará o permanentní dostatek všeho, co je k provozu tak velké společnosti potřeba – od náhradních dílů pro kolejová vozidla po ochranné pracovní pomůcky a tiskopisy. »

Třetí koridor ve Slezsku je bohatší o tunel a zastávkuTřetí koridor ve Slezsku je bohatší o tunel a zastávku

19.7.2013 - V posledních týdnech pokročila modernizace tratě na třetím koridoru na slezském území, tedy mezi Ostravou a státní hranicí se Slovenskem. Dálkové i regionální vlaky Českých drah již několik týdnů projíždějí novým tunelem u Mostů u Jablunkova a cestující v Třinci mohou využít nově vybudovanou zastávku v těsné blízkosti centra města. »

Rozpálená Ostrava hostila čtrnáctý Czech RaildaysRozpálená Ostrava hostila čtrnáctý Czech Raildays

27.6.2013 - Měsíc červen je pro železniční odborníky i výrobce drážní techniky a příznivce kolejové dopravy tradičně ve znamení pravidelného dostaveníčka v moravskoslezské metropoli Ostravě. Právě tam své brány otevřel již počtrnácté mezinárodní veletrh Czech Raildays. Součástí letošního ročníku, na kterém se prezentovalo téměř 170 firem, byl i seminář na téma Trendy v oblasti infrastruktury a kolejových vozidel. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika