Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Kolegové z Vídně se zacvičili na řadě 380Kolegové z Vídně se zacvičili na řadě 380

19.12.2013 - Od neděle 15. prosince jezdí lokomotivy řady 380 v pravidelném provozu také do Rakouska. České dráhy je nasazují na spojích EuroCity na trase Praha – Vídeň – Wiener Neustadt. Ještě před zahájením tohoto režimu musela zhruba sedmdesátka rakouských strojvedoucích absolvovat školení, aby mohli moderní české stroje vůbec vést. »

Nejen v Jeseníkách vlaky kloužou po spadaných listech Nejen v Jeseníkách vlaky kloužou po spadaných listech

12.12.2013 - Barevný podzim s padajícími listy zajisté pohladí každou poetickou duši. Méně už však strojvedoucí. Kašička z vody a listí totiž dokáže změnit hlavy kolejnic v nebezpečnou skluzavku. Tento problém je každoročním podzimním koloritem na železnici, přičemž v horských oblastech nejen Jesenicka je někdy situace opravdu dramatická. Zejména strojvedoucí proto už léta pokládají oprávněnou otázku: Co s tím? »

Na Děčínsko a Šluknovsko vyplouvají Žraloci Na Děčínsko a Šluknovsko vyplouvají Žraloci

27.11.2013 - Nadvláda jednotek Desiro, pronajatých Českým drahám od německých dopravců, na trati pod Jedlovou končí. DKV Praha, Provozní jednotka Děčín, začalo od 1. listopadu na trať 081 nasazovat zbrusu nové RegioSharky, které Desira více než důstojně nahradí. Celkem pět těchto jednotek se objeví nejen na spojích do Šluknovského výběžku, ale i na osobních vlacích směřujících z Děčína na Liberecko. »

Dominanta Děčína změní do konce listopadu tvářDominanta Děčína změní do konce listopadu tvář

4.11.2013 - Železniční most spojující levý a pravý břeh Labe v Děčíně podstupuje výraznou omlazovací kúru. Stavba od svého vybudování v roce 1868 prochází v pořadí již třetí změnou. Právě probíhající rekonstrukce, do které bude investováno téměř 80 milionů korun, již měla být dokončena. Čáru přes rozpočet stavbařům i dopravcům však udělaly červnové povodně. »

Informace pod jednou střechou: DISOD pro dispečery Informace pod jednou střechou: DISOD pro dispečery

31.10.2013 - Dispečerský informační systém osobní dopravy zvaný DISOD zaujímá pozici nejdůležitějšího systému pro řízení provozu osobní železniční dopravy u Českých drah. Jde o novou aplikaci, která spojuje informace z více systémů v jediném místě šitém na míru dispečinku osobní dopravy ČD. Obsluha při řízení provozu je nyní snadnější a pohodlnější. »

Na Plzeňsku se naučili pracovat s výlukami v zádechNa Plzeňsku se naučili pracovat s výlukami v zádech

10.10.2013 - Plzeňský uzel se dlouhodobě potýká s velkou stavební činností. Může za to především budování 3. tranzitního koridoru. Rozsáhlá omezení s tím související se pak projevují na cestujících, ale i na provozních zaměstnancích. „Současné stavby zasahují prakticky do všech tratí, které Plzní procházejí. Aby nedocházelo ke kolizím, je nutná koordinace s dalšími významnými stavbami v kraji, například s přeložkou silnice I/26,“ říká ředitel KCOD Plzeň Vladimír Kostelný. »

Rychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastrukturyRychlíky přes Vysočinu v zajetí pomalé infrastruktury

3.10.2013 - Na Vysočině najdeme tři tratě zásadního významu. Je to trať 230, respektive 250, spojující Brno s Havlíčkovým Brodem a Kolínem, následovaná neméně důležitou spojnicí 240 Brno – Jihlava a tratí 225 Jihlava – Veselí nad Lužnicí. Všechny tři hlavní tratě mají dvě klíčové charakteristiky: velké množství přepravených cestujících v rychlících a nízkou rychlost. V příštích měsících a letech dojde spíše jen k dílčím zlepšením. »

Čtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometryČtvrtý koridor přibírá u Tábora další kilometry

19.9.2013 - Pokud v těchto týdnech pojedete po hlavní železniční trati na Táborsku, můžete vidět stavbu 4. koridoru v přímém přenosu. Stavební firmy na konci června zahájily práce v úsecích Tábor – Sudoměřice u Tábora a Horusice – Veselí nad Lužnicí. Vidina kompletního koridoru včetně kratších jízdních dob se opět o něco více zhmotnila. Podle posledních slibů by měl být hotov v roce 2016, ale již nyní je jasné, že se to zřejmě nepodaří. »

Čekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do ZlínaČekání na elektrifikaci: blíží se modernizace tratě do Zlína

29.8.2013 - Myšlenka upravit a rozšířit trať vedoucí z Otrokovic do Zlína vznikla již ve dvacátých letech 20. století. Následně v letech třicátých započaly stavební práce, jejichž pozůstatky jsou dodnes viditelné. Nyní se snad blýská na lepší časy a Zlín se má brzy dočkat elektrifikované, částečně dvoukolejné tratě. Manažer infrastruktury SŽDC projekt zařadil do plánu investic na letošní rok. »

Stanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláštěStanice Ústí nad Orlicí se obléká do koridorového pláště

15.8.2013 - Mezi aktuální stavby na prvním koridoru patří i úsek v Ústí nad Orlicí. Za necelé dva roky zde vlaky Českých drah budou moci jezdit podstatně vyšší rychlostí. Dramatickou změnou projde i samotné nádraží, neboť SŽDC má v plánu vybudovat novou budovu. Otázkou ale zůstává osud historického objektu, který je dosud v majetku Českých drah. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika