Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Jízdní řád 2023 přinese zrychlení i nové spojJízdní řád 2023 přinese zrychlení i nové spoje

28.11.2022 - Provoz na železničních koridorech v Česku příští rok zrychlí až o desítky minut. České dráhy počítají například se zkrácením jízdní doby mezi Prahou a jižními Čechami, postupně by měly zrychlit také spoje z metropole na Moravu. Národní dopravce zároveň spustí nové linky z Prahy do Vídně přes Tábor, do Curychu přes Drážďany a Basilej, rozšíří se přímé spojení Prahy a Krakova a na severu bude novou cílovou stanicí německé přístavní město Rostock. Více spojů pojede do Žiliny. Nový jízdní řád začne platit od neděle 11. prosince. »

Tratě, které (snad) neřekly poslední slovoTratě, které (snad) neřekly poslední slovo

29.10.2022 - Diskutuje-li se nyní o budoucnosti tuzemské železnice, týká se to převážně budování vysokorychlostních tratí či rekonstrukcí koridorů. Z pohledu intenzity přepravních proudů jde o téma stěžejní. Zapomínat bychom ale neměli ani na kvalitativní podstatu dráhy – její síťovost. Funkční a moderní systém regionálních tratí je pro celek nezbytný. Bohužel v mnoha českých luzích se nemluví o tom, jak takzvané lokálky modernizovat a zvýšit jejich atraktivitu. My se však vydáme opačným směrem a podíváme se, kde se naše místní dráhy daří vracet do provozu. »

Bariéry na železnici odstraňujeme už 35 letBariéry na železnici odstraňujeme už 35 let

7.9.2022 - V Česku žije zhruba 1,2 milionu lidí se zdravotním postižením. Mezi osoby s omezenou schopností pohybu a orientace nepatří jen lidé odkázaní při pohybu na vozík, senioři, nebo nevidomí a slabozrací spoluobčané. Tato skupina zahrnuje také těhotné ženy, osoby s kočárky, malé děti, ale také lidi s dočasně sníženou schopností pohybu v důsledku úrazu nebo nemoci. Bezbariérové cestování se proto týká více lidí, než si většina veřejnosti myslí. »

Léto s ČD: Speciální nabídky, akce i nostalgie Léto s ČD: Speciální nabídky, akce i nostalgie

4.8.2022 - Letní prázdniny jsou opět tady a s nimi nadešla ideální doba na výlety po nejrůznějších koutech naší vlasti. Ideálně pak samozřejmě některým z vlaků Českých drah. Dopravce, stejně jako v předchozích letech, pro všechny cestovatele, kteří využijí některý z jeho spojů, i letos připravil spoustu zajímavých nabídek. Zavádí se například slevy na léto či sezonní vlaky k Baltu. Kromě toho se zájemci mohou projet nostalgickými vlaky nebo se vypravit do turisticky atraktivních míst prostřednictvím cyklovlaků. A využít lze rovněž cestovatelskou aplikaci ČD Vlakem na výlet. »

Začalo přepínání napájecí soustavyZačalo přepínání napájecí soustavy

4.7.2022 - Letošní červen se zapíše do tuzemské novodobé železniční historie. Od 14. června se v traťovém úseku Nedakonice – Říkovice během dvanácti dní změní napájecí soustava ze stejnosměrného na střídavý proud. Jde o první úsek v ČR, kde se uskuteční dlouho plánovaná konverze trakčních soustav. Styk obou soustav se posune směrem na sever k Přerovu, což mimo jiné souvisí s přípravou elektrizace střídavou soustavou tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice. Cílem je postupný přechod na střídavou napájecí soustavu v celé železniční síti ČR. »

Příměstská železnice v Evropě zažívá boomPříměstská železnice v Evropě zažívá boom

7.6.2022 - Vídeňský S-Bahn letos slaví 60 let, pařížský RER jezdí už 45 let a v prosinci roku 2019 se rozjel nový systém městské a regionální dopravy Léman Express v Ženevě. V německy mluvících zemích se pro městské dráhy a rychlodráhy vžilo označení S-Bahn s výrazným písmenem S, frankofonní oblasti pak stejný dopravní systém označují RER (Réseau Express Régional – regionální expresní sítě). Ve Španělsku podobné systémy najdete pod názvem Cercanías. Rychlé městské a příměstské železnice fungují i jinde, třeba v Itálii, Dánsku nebo v Polsku. »

Zabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridoryZabezpečovač ETCS: první na řadě jsou koridory

5.5.2022 - Od roku 2025 se bez jednotného evropského zabezpečovače ETCS vlaky ani infrastruktura neobejdou. Platí to i pro tuzemsko. Vláda loni v září schválila Plán moderního zabezpeče-ní české železnice – implementace ETCS, který navazuje na Národní implementační plán ERTMS z roku 2017. Navrhuje postupné zavedení jednotného evropského vlakového za-bezpečovacího zařízení ETCS na 4 800 km tratí do roku 2030 a na celou síť do roku 2040. Zvýšit má úroveň bezpečnosti a umožnit lepší využití kapacity železniční dopravy v ČR. Naváže tak na již běžící zajištění koridorových a hlavních tratí touto technologií. »

Dispečeři bdí nad plynulostí provozu Dispečeři bdí nad plynulostí provozu

28.3.2022 - Ve vlaku nejezdí a cestující je nikdy nepozná, přesto do cestování často a výrazně promlouvají. O kom je řeč a kdo stojí v pozadí právě vaší jízdy? Dispečerky a dispečeři manažera infrastruktury, dopravců i integrovaných dopravních systémů v krajích. Každý má svá jasně daná práva a vymezené pole působnosti. My se zaměříme na činnost dispečinku Českých drah, největšího dopravce v zemi. »

České dráhy z opravárenství udělají byznysČeské dráhy z opravárenství udělají byznys

24.1.2022 - Zejména ČD budou zanedlouho sloužit už dvě správkárenské haly. Po objektu v maloměřickém OCÚ nová hala vyrostla také v Plzni. Opravárenství by se mělo v nejbližších letech stát další významnou obchodní činností národního dopravce. V plánu je i vznik nové dceřiné společnosti ČD Servis a sloučení s dceřinou společností DPOV. Kde vyrostou další haly a jaké další plány ČD mají? »

Jízdní řád 2022: České dráhy nasadí nová vozidlaJízdní řád 2022: České dráhy nasadí nová vozidla

9.12.2021 - Nový jízdní řád bude ve znamení postupného nasazování zcela nových anebo modernizovaných vozidel. Obecně vzato, jízdní řády se v řadě krajů příliš nezmění, rozsah dopravy bude více či méně zachován, v některých regionech dokonce vzroste. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika