Železničář / Téma / Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety
Poslední CityElefant vyjel z továrny před 10 lety
30.4.2023
Dodnes si na své první setkání s moderní dobou pamatuji. Personifikovala ji pro mě na přelomu tisíciletí jednotka řady 471 v zastávce Neštěmice. Vzhledem k tehdejší podobě osobních vlaků působila jako zjevení – klimatizace, moderní, dvoupodlažní interiér v netypických barvách, po plynulém rozjezdu tiše plula po kolejích… Co je pro nás dnes převážně standardem, bylo tehdy zjevením. Postupem let se řada 471, CityElefant či Ešus, skutečně stala symbolem obnovy vozového parku, a to zejména v okolí hlavního města. Doba však letí neúprosně; od dodání poslední jednotky letos uplyne 10 let.
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »