Železničář / Seznam článků
Seznam článků
Daniel Kurucz: Za klíčový úkol považuji vyšší využití strojů
25.7.2013 - V top managementu Českých drah je zatím nováčkem. Daniel Kurucz přišel ze soukromého sektoru přímo na funkci výkonného ředitele. Své zkušenosti z řízení velkých firem v tuzemsku i zahraničí chce zužitkovat v oblasti opravárenství a údržby kolejových vozidel. »
Josef Bárta: Bývalý sovětský trh je pro nás velký byznys i výzva
11.7.2013 - Mezi nejvýznamnější domácí firmy v železničním průmyslu jistě patří i CZ LOKO. Její hlavní provoz se nachází v České Třebové, další aktivity probíhají v Jihlavě nebo Nymburce, kde najdeme její konstrukční kanceláře. Zatímco v polovině 90. let činil roční obrat firmy řádově několik desítek milionů korun, dnes už je to více než dvě miliardy. Kvůli ekonomické recesi ve střední Evropě se firma stále více orientuje na východní trhy. »
Jarmila Němečková: Počet kladných ohlasů narostl na více než dvojnásobek
27.6.2013 - Není člověk ten, co by se zavděčil lidem všem. O pravdivosti tohoto rčení ví až moc dobře tým zákaznického servisu Českých drah, do jehož rukou se dostanou všechny podněty a stížnosti od cestujících. Tým ročně řeší několik tisíc připomínek, ale i více než tisícovku pozitivních zpráv a pochval. Jak tenká je hranice mezi spokojeným zákazníkem a člověkem, jemuž pohled na železnici pokazila zdánlivá banalita, přitom poznávají každý den. »
Radek Čech: Hledáme řešení pro rychlost 200 km/h na koridorech
31.5.2013 - Ve srovnání se západní Evropou se u nás jezdí výrazně pomaleji. Vysokorychlostní tratě zatím existují jenom na papíru a koridory vedoucí v trasách z 19. století ještě nejsou ani dokončené – navíc maximální rychlost 160 km/h lze využívat jen na některých úsecích. I když třeba v Polsku se na hlavní trati Varšava – Bialystok snižuje rychlost hned osmkrát ze 120 na 20 km/h. Tak strašné to u nás jistě není, ale určitě by to šlo i lépe. Ale jak? »
Daniel Jareš: Nasazujeme RegioPantery rychleji, než jsme si naplánovali
17.5.2013 - Kvalita regionální dopravy na severu Čech se v posledních měsících změnila k nepoznání. Vedle zcela nových vozidel zde ČD nasazují i vratné soupravy s rekonstruovanými řídicími vozy. Na dveře klepe také vzkříšení dávno snesené spojnice Šluknovského výběžku a Saska. Severočeši však mají i starosti. K největším patří dosud nesplněné sliby o elektrifikaci některých tratí nebo úplatkářská aféra okolo financování z Regionálního operačního programu Severozápad. »
Vlasta Slavíková: Přesvědčuji zákazníky o výhodách kombinované dopravy
13.5.2013 - Mezi důležité hráče na trhu kombinované nákladní dopravy patří i společnost ČD Logistics. Její generální ředitelka Vlasta Slavíková tvrdí, že železnice se obecně vyplácí až při delších cestách, a proto se orientuje na takové přepravy, které začínají nebo končí v zahraničí. Komoditní portfolium ČD Logistics je relativně široké – patří sem kolejová vozidla včetně tramvají a metra, ale i minerální vody. »
Zbyszek Wacławik: Koleje Czeskie slouží zákazníkům na evropském trhu
19.4.2013 - Jedním ze způsobů, jak lze provést expanzi v zahraničí, je založení cizí právnické osoby. ČD Cargo takto postupovalo v Polsku, kde před šesti lety začala na dopravním trhu působit společnost Koleje Czeskie. Po získání licence nyní tato firma ročně přepraví okolo dvou milionů tun zboží. Celou dobu své existence navíc hospodaří v zisku. »
Zbyněk Stanjura: Drážní infrastruktura potřebuje nezávislého regulátora
4.4.2013 - Zatímco po prosincové rošádě ministrů post představitele obrany zůstal tři měsíce neobsazen, na dopravě bylo rychle jasno. Nový ministr Zbyněk Stanjura do toho vlétl takříkajíc rovnýma nohama, protože musel okamžitě řešit kostlivce po svém předchůdci, zejména nefungující registr vozidel. V železniční dopravě na něj čeká problematika dalšího otevírání trhů a převodu pozemků pod kolejemi z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty. »
Karel Hájek: Záchrana nádraží záleží na penězích i dobré vůli
21.3.2013 - Zbourání nevyužité nádražní budovy musí být podle architekta Karla Hájka tou poslední variantou – ne první. V České republice mu ve srovnání se zahraničím chybí zejména dobrá vůle hledat pro opuštěné železniční objekty jiné využití a s tím související propagace. Jako problematické posuzuje i současné vnímání společenských funkcí nádraží. Vždyť proč by v uvolněné výpravní budově nemohlo vzniknout třeba sportoviště nebo kino? »
Ivo Toman: Neměli bychom příliš spoléhat na pomoc od státu
7.3.2013 - V rámci směřování Skupiny ČD k holdingovému uspořádání vznikl na podzim loňského roku na generálním ředitelství Českých drah Odbor regionální dopravy. Do jeho čela byl jmenován bývalý náměstek ministra dopravy a hejtman Ivo Toman, který má mimo jiné na starosti poprat se s odlišnými představami jednotlivých krajů a hlavně jejich finančními možnostmi. »