Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Aleš Stejskal: Cestující přiláká jen kvalitní integrovaná dopravaAleš Stejskal: Cestující přiláká jen kvalitní integrovaná doprava

25.11.2016 - Už v 90. letech vznikly v ČR první dvě organizace zabývající se správou a rozvojem integrovaných dopravních systémů – nejprve v Praze ROPID a poté v Ostravě KODIS. Rozvoj integrované dopravy a s tím související vznik dalších organizátorů však nastal až po roce 2000. O tři roky později už jich bylo pět – k Praze a Ostravě se přidala například Plzeň a Brno a poměrně rychle uzrála myšlenka založení společného subjektu – České asociace organizátorů veřejné dopravy (ČAOVD). Jejím předsedou se stal Aleš Stejskal, který poskytl Železničáři rozhovor. »

Ivan Klíma: Scházejí nám hlavně mladí odborníci s praxíIvan Klíma: Scházejí nám hlavně mladí odborníci s praxí

8.11.2016 - Každý, kdo projíždí nebo vystupuje na přerovském nádraží, určitě pozná na protilehlé straně stanice velké železniční dílny s řadou kolejových vozidel. Ať už jsou to patrové elektrické jednotky CityElefant či lokomotivy Eso řad 362 nebo 363, všechna tato vozidla umějí opravit odborníci z dceřiné společnosti Českých drah DPOV Přerov. Ředitel Provozního střediska oprav Ivan Klíma nám přiblížil fungování opravny a specializovaných pracovišť. »

Jiří Kolář: Náš dozor u dopravců může být daleko častějšíJiří Kolář: Náš dozor u dopravců může být daleko častější

20.10.2016 - Stát bude více sledovat, zda strojvedoucí nepřekračují zákonem dané limity odpracovaných hodin. Vzniká totiž systém, který ohlídá jejich „vedlejšáky“. Úředníci tím reagují na narůstající počet incidentů, při nichž unavení „fírové“ způsobili mimořádné události. Do programu, jehož testování se rozběhne příští rok, se zařadí většina tuzemských dopravců. Na podrobnosti jsme se zeptali ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře. »

Pavel Krtek: Na růst mezd si musíme vydělat nebo ušetřitPavel Krtek: Na růst mezd si musíme vydělat nebo ušetřit

6.10.2016 - Hned s několika zásadními úkoly se musí v nejbližší době vypořádat management Českých drah. Kromě hrozby vracení části dotací na vozidla je to také boj o nemalou sumu, kterou ČD vyplatily na základě rozhodčího nálezu Škodě Transportation či vyjednávání o mzdách. Nejen o tom hovořil předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek. »

Modernizace tratí přispějí k nárůstu cestujícíchTomáš Netolický: Modernizace tratí přispějí k nárůstu cestujících

22.9.2016 - Železnici v Pardubickém kraji čekají nezanedbatelné změny. Chystají se významné stavební akce za miliardy korun, které začnou během tří let. Zlepšit se má cestování z Pardubic do Chrudimi díky Ostřešanské spojce, o níž se mluví půl století, a dokončena má být i druhá kolej do sousedního Hradce Králové. O současnosti, ale hlavně o budoucnosti dopravy na Pardubicku jsme hovořili s ředitelem tamního Regionálního obchodního centra Českých drah Tomášem Netolickým. »

Ludvík Urban: Dodatky nám umožní více řešit potřeby krajůLudvík Urban: Dodatky nám umožní více řešit potřeby krajů

6.9.2016 - V druhé polovině července měly České dráhy zasmluvněny všechny výkony dálkové i regionální dopravy. Poslední dva kraje, kde se teprve jednalo, byl kraj Jihomoravský a Pardubický. Co tato skutečnost pro národního dopravce znamená, prozradil v rozhovoru místopředseda představenstva ČD Ludvík Urban. »

Naší prioritou je schválení Zákona o draháchJan Kučera: Naší prioritou je schválení Zákona o drahách

22.8.2016 - Železniční doprava je podstatně bezpečnější než silniční, přesto je třeba neustále zvyšovat úroveň její bezpečnosti a vytvářet pojistky pro případ lidské chyby. O mimořádnostech v provozu vlaků, nešťastném fenoménu poslední doby – vjíždění na přejezdy na červenou, novém Zákonu o drahách, ale i o práci vyšetřovatelů Drážní inspekce jsme si povídali s novým generálním inspektorem Janem Kučerou. »

Blanka Havelková: Musíme využít jedinečného postavení DVI na trhu Blanka Havelková: Musíme využít jedinečného postavení DVI na trhu

5.8.2016 - Na začátku června byla zvolena Blanka Havelková do pozice předsedkyně představenstva Dopravního vzdělávacího institutu (DVI). Chce zvýšit spokojenost zákazníků, rozšířit nové vzdělávací produkty, zlepšit čerpání peněz z Evropských sociálních fondů, ale také rozjet debatu o systému vzdělávání na odborných školách. Co dalšího by v dceřiné společnosti Českých drah ráda změnila a jak hodlá dosáhnout vyššího zisku? »

Jan Šurovský: Páteří městských systémů musí být kolejová dopravaJan Šurovský: Páteří městských systémů musí být kolejová doprava

25.7.2016 - Pražský dopravní podnik je největším městským dopravcem v Česku, který mimo trolejbusů provozuje téměř všechny druhy hromadné dopravy, včetně lanové dráhy na Petřín. Páteří systému je rozsáhlá síť tramvají a také tři linky metra. Nedílnou součástí pražské dopravní integrace je i příměstská železnice. A právě o problematice kolejové dopravy v metropoli jsme hovořili s technickým ředitelem Dopravního podniku hl. m. Prahy Janem Šurovským. »

Jiří Pohl: Naším úkolem je zvýšit technickou úroveň železniceJiří Pohl: Naším úkolem je zvýšit technickou úroveň železnice

12.7.2016 - Podílí se na mnoha strategických rozvojových projektech. Je odpovědný i za růst odborné kvalifikace vývojových pracovníků úseku Engineeringu divize Mobility společnosti Siemens v Praze a Ostravě prostřednictvím přednášek v rámci Rail Academy. S Jiřím Pohlem jsme si povídali nejen o aktuálních trendech na železnici, ale i o stavu vysokorychlostních tratí v Česku. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika