Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ŽOS Zvolen: 150letá tradice v opravách kolejových vozidel

ŽOS Zvolen: 150letá tradice v opravách kolejových vozidel

8.6.2020 – autor: KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Generální opravy a modernizace dieselelektrických lokomotiv a motorových jednotek. To jsou dvě hlavní činnosti, kterým se v opravárenském podniku ŽOS Zvolen věnuje 400 pracovníků. Společnost se rovněž zabývá servisem a údržbou železničních kolejových vozidel, výrobou a opravami podvozků, opravami různých typů spalovacích a trakčních motorů, brzdových komponentů, dvojkolí i kompletní elektroinstalací.

ŽOS Zvolen: 150letá tradice v opravách kolejových vozidel

Zvolenský podnik si brzy připomene 150 let své existence. Kdysi velmi slavné existence, kterou provázely i těžké roky. Tato období podnik překonal a dokázal se opět postavit na nohy. Dnes je jeho vedení v rukách mladého a dynamického managementu. „Jsme opravárenský podnik, který už mnohokrát v minulosti dokázal, že dokáže udělat kvalitní opravu či modernizaci lokomotiv a motorových jednotek,“ říká generální ředitel Imrich Czére.

Odbornost a kvalitu oprav zabezpečuje bezmála 400 pracovníků, kteří rozumí své práci. Důkazem jsou také zakázky, které do firmy přicházejí. V tomto roce společnost pracuje na opravách lokomotiv řada 757, 754, 756 a 744. Pro ČD Cargo se ve Zvolenu opraví devět lokomotiv řady 750, z toho je šest strojů již hotových. Minulý rok byly dodány dvě motorové jednotky 813-913.2 pro KŽC, určené pro příměstskou dopravu v okolí Prahy. Pro ŽS Cargo Slovakia se uskuteční modernizace posunovacích lokomotiv 712. První dvě vozidla jsou už v provozu a další dvě budou připravené pro nasazení v přeběhu následujících měsíců.

Nezbytné technologie

Pro dosažení kvalitních výsledků musí byť společnost patřičně vybavená. ŽOS Zvolen disponuje komplexním technologickým vybavením pro diagnostiku a opravu kolejových vozidel a jejich častí. „Máme vlastní kapacity na převíjení a testování trakčních motorů, lakování, strojní výrobu. Jsme naprosto soběstační,“ zdůrazňuje Imrich Czére.

Technologické vybavení ŽOS Zvolen umožňuje opravu spalovacích motorů ČKD Praha (K6S230DR, K6S310DR, K12V230), což pro podnik znamená velké množství zakázek souvisejících s opravou uvedených spalovacích motorů, stejně jako i celých lokomotiv z produkce ČKD Praha. Lokomotivy z ČKD Praha tak nadále nacházejí uplatnění u domácích i zahraničních vlastníků a provozovatelů vozidel. Kromě motorů ČKD disponuje ŽOS opravárenskými možnostmi pro vybrané modely motorů Caterpillar, LIAZ, MAN a MTU.

V současnosti se společnost orientuje hlavně na servis, revize a generální opravy dieselových lokomotiv a motorových jednotek. Důležitou součástí výrobního programu jsou však také částečné modernizace zvyšující provozní, bezpečnostní a užitkové vlastnosti vozidel a komfort jeho obsluhy nebo komplexní modernizace lokomotiv zaměřené na výměnu trakčního řetězce a jeho ostatních podsystémů. Tato technická řešení jsou šitá na míru požadavkům zákazníků a splňují náročné požadavky EU legislativy pro kolejová vozidla a na emisní limity spalovacích motorů. Hlavní výrobní program doplňují opravy elektrických lokomotiv jednosměrné trakční soustavy a strojová výroba součástek a dílů pro renomované výrobní společnosti v Evropě.

ŽOS Zvolen, podobně jako mnohé jiné podniky, se v minulosti potýkal s vysokou přezaměstnaností a fixními náklady, které ho ekonomicky zatěžovaly. Management se zaměřil na modernizaci řízení, ale i na racionalizaci a optimalizaci procesů s cílem zabezpečit stabilní fungování a vysokou kvalitu výroby. „Naše společnost zastává významné místo na trzích střední Evropy v segmentu opravy kolejových vozidel a vytváříme tradici odboru v našem krásném regionu,“ dodává na závěr Imrich Czére. 


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 4.56

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika