Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Minibary lákají především na přijatelné ceny

Minibary lákají především na přijatelné ceny

5.2.2015 – autor: PETR SLONEK

Gastronomické služby ve vlacích Českých drah prošly v posledních letech výraznou proměnou. Jednou z novinek se loni v prosinci v rámci pravidelné změny jízdního řádu stalo zavedení pojízdného minibaru. Jde o službu logisticky zajišťovanou ČD prostřednictvím vlakušek ve vlacích kategorie Expres na lince Praha – Ostrava – Žilina.

Minibary lákají především na přijatelné ceny

Cestující díky tomu mají v průběhu cesty vlakem například teplé a studené nápoje, snacky, sušenky či croissanty. Cílem služby je nabídnout zákazníkům občerstvení přímo na místo bez nutnosti opouštět vůz nebo zavazadla, a to především s důrazem na cenovou přijatelnost.

Nabídka se osvědčila, uvažuje se o rozšíření

A jak se novinka po několika týdnech fungování osvědčila? Pasažéři podle cateringového specialisty z Odboru obchodu osobní dopravy Českých drah Radka Korselta oceňují především cenovou nabídku, která ale zároveň není příznivá na úkor kvality nabízených produktů. Například teplé nápoje – instantní ká-
va, cappuccino nebo několik druhů čaje – stojí pouhých 10 korun, půllitrová lahev perlivé či neperlivé vody přijde na 12 Kč, stejně velká lahev Coca-Coly na 25 Kč a stejnou částku zaplatí konzumenti za nealkoholické pivo Birell.

A podobná cenová hladina je i u drobného občerstvení. Croissant, BeBe sušenky či cereální tyčinka přijdou na 15 korun, Tatranka stojí dokonce jen desetikorunu stejně jako třeba lentilky. „Cestující cenovou nabídku vnímají pozitivně. I proto nevylučujeme do budoucnosti rozšíření služeb minibaru na další destinace,“ řekl Radek Korselt. Samotný sortiment bude upravován a dále rozšiřován podle poptávky. „Po zhruba měsíci fungování můžeme říci, že provoz minibaru se bez problémů rozběhl,“ doplnil.

Chybějící voda se doplní v České Třebové

V prvních dnech se musely řešit jen drobnosti technického rázu, související s provozováním této služby. V minibarech se například v průběhu cesty nedostávalo teplé a studené vody. Tato skutečnost se však podařila vyřešit tím, že se doplní ve stanici Česká Třebová.

Pojízdné vozíky se změnou jízdního řádu 2014/2015 nahradily částečné omezení provozu jídelních vozů. V soupravách všech dotčených expresů je nyní vždy rezervováno jedno kupé, kde je uskladněno veškeré nabízené zboží. To pak vlakušky při cestě nabízejí prostřednictvím minibarů sedícím cestujícím. Pokud sortiment dojde, musí se co nejdříve doplnit.           


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 3.5

Další články této rubriky

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika