Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
České dráhy obhájily rating na úrovni Baa2
8.7.2021 - Národní dopravce podle hodnocení mezinárodní ratingové agentury Moody´s obhájil rating na úrovni Baa2 se stabilním výhledem. Analytici ve zveřejněné zprávě zmiňují silnou pozici Českých drah na trhu, dobrou předvídatelnost tržeb díky uzavřeným dlouhodobým smlouvám s objednateli veřejné dopravy i nastavená opatření firmy, která mají za cíl snížit dopady pandemie koronaviru.
Na renovaci Albatrosa se mohou podílet i fanoušci
2.7.2021 - Parní lokomotiva 498.112 Albatros, vyrobená v roce 1955, podstupuje v České Lípě náročnou rekonstrukci do vystavovatelného stavu. Před zahájením renovace chyběla lokomotivě řada podstatných komponentů. Pro velký zájem ze strany fanoušků připravily České dráhy ve spolupráci s Nadací Okřídlené Kolo pro zájemce nově možnost přispět na sbírkový účet, a cíleně tak pomoci k renovaci tohoto unikátního stroje.
Čtyřkolák láká na výlety v okolí Prahy
2.7.2021 - České dráhy ve spolupráci s hlavním městem Prahou a Středočeským krajem připravily na letní sezonu jízdy nostalgických vlaků do okolí metropole a do Posázaví. Akce nazvaly příznačně – Párou Prahou a Párou Posázavím. V případě akce Párou Prahou si nenechaly zážitek ujít stovky lidí. Souprava historických vozů v čele s parní lokomotivou 434.2186 vyvezla výletníky ze Smíchova Prokopským údolím a Pražským Semmeringem až do Hostivic a zpět.
Výstavba haly v Plzni je v polovině
23.6.2021 - Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. České dráhy tak zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 650 RegioPanter, 844 RegioShark a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat.
Tunely na IV. koridoru se pojede dvoustovkou
17.6.2021 - Práce na čtvrtém koridoru úspěšně pokračují. Tunel Deboreč je prakticky hotový, v mezenském už je dokončena primární klenba a základové pasy, rýsuje se i estakáda u Ješetic. Plánuje se rovněž stavba necelých dvacet kilometrů dlouhého úseku mezi Nemanicemi a Ševětínem s nejdelším železničním tunelem v České republice. Po kompletně opravené trase z Prahy do Českých Budějovic bychom se měli svézt rychlostí 200 km/h za sedm let.