Železničář / Zpravodajství / Zpravodajství - všechny zprávy
Zpravodajství - všechny zprávy
Na konferenci v Bratislavě se křtila nová kniha
27.9.2018 - V rámci mezinárodní konference „Železniční doprava pro kraje“ věnované rozvoji železniční dopravy mezi Českem a Slovenskem se za účasti zástupců železničních podniků, státní správy a také samosprávy z obou republik probírala řada témat – koordinace dálkové a regionální dopravy mezi oběma státy, propojení informačních a tarifních systémů či přechod na střídavou trakční soustavu mezi severní, resp. střední Moravou a Slovenskem.
ČD se snaží propojit firmu se školami
21.9.2018 - Na trhu práce je málo správkařů. Nízké stavy studentů však hlásí i odborné školy. České dráhy hledají desítky mechaniků a pozornost proto zaměřily také na vzdělávací zařízení. Jednou ze spolupracujících organizací je pražská Střední škola elektrotechniky a strojírenství, kde chtějí zájemce o studium nalákat na nejmodernější výukovou techniku. ČD studentům nabízí placený odborný výcvik.
Vyšel další Vědeckotechnický sborník ČD
19.9.2018 - V polovině září vyšlo nové, v pořadí již 45. číslo Vědeckotechnického sborníku ČD, které je pro širokou veřejnost k dispozici na webových stránkách https://vts.cd.cz. Sborník vychází dvakrát ročně a pravidelně v něm publikují vědci a odborníci nejen z řad zaměstnanců Českých drah, SŽDC, ale i vysokých škol, veřejných a soukromých výzkumných ústavů. V obsahu aktuálního čísla najdete 9 příspěvků, jejichž anotace zde přinášíme:
Tenisté jeli na Davis Cup vlakem ČD
18.9.2018 - Čeští tenisté se na barážové utkání Davisova poháru do Maďarska vydali vlakem Českých drah. Do Budapešti vyrazili z Prahy v neděli 10. září spojem Metropolitan jednička Jiří Veselý a deblista Roman Jebavý, v Brně k nim přistoupili Adam Pavlásek s kapitánem Jaroslavem Navrátilem. Čtvrtý člen týmu Lukáš Rosol dorazil rovnou do dějiště zápasu.
Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy
14.9.2018 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se pustilo do oprav dvou parních lokomotiv. Zhruba za rok by se díky tomu měly na koleje opět vrátit stroje 434.2186 a 365.024. Kvůli nutnosti generální rekonstrukce kotlů obou strojů musel do Lužné přijet obří autojeřáb.